• Zabw

Hur skaffar jag e-legitimation/bank-id på föräkringskassan???

Tänkte jag skulle fixa så jag kan kolla från nätet på försäkringskassan om föräldrapenning å allt vad det e....

Då står det att den som inte är internetbankkund kan få e-legitimation från nordea eller telia.

Lite längre ner står det "testa här om du har e-legitimation från bankID" å så massa banker.

Nu e det så att jag har Handelsbanken å e inte nån internetbankkund... Ska jag ta från telias sida å fixa det där eller ska jag in på handelsbanken å fixa nåt där????

• Svar på tråden Hur skaffar jag e-legitimation/bank-id på föräkringskassan???
  • Alle

Vaför inte bli internetkund hos HB, det kostar ju inget och är himla smidigt. Se´när det bara att hämta ditt Bank-Id från deras sida. Bank-ID ärjättesmart, det gör bland annatatt du även kan deklarera via nätet

• Zabw

A jag ska nog ta å prata med dom
    Enda nackdelen e att jag inte riktigt "litar på internet"... När man ska skriva in allt, tänk om nån kan se det å så liksom.. Finns ju så mycket skit nu för tiden....

• Alle

de har två olika inloggningssätt, antingen med engångskod eller cert. Engångskod skall vara lite säkrare, jag har cert och har aldrig haft några problem.

• Zabw

Okej tack för dina svar =) Ska nog ta å prata med dom =)

Svar på tråden Hur skaffar jag e-legitimation/bank-id på föräkringskassan???