• Äldre 8 Jan 18:55
    262 visningar
    3 svar
    3
    262

    Någon i samma situation?!

    Hej! Nu behöver jag er hjälp. Var i förra veckan iväg till vc och lämnade blodprover då jag sen ett par veckor tillbaks anat något strul med min sköldkörtel. I princip alla symtom på en underproduktion (hypotyreos) går att bocka av från min lista. Många gånger har jag tänkt att mestadels av symptomen som trötthet, dåligt fokus och deppigheten berott på stressen omkring mig. Men när nattsvettningarna och förlusten av hår på huvudet (hår som gått av) och två tidiga missfall har drabbat mig så har jag börjat funderat. Blodproverna visade såklart på normala värden och ingen vitaminbrist. Funderar på att gå via kvinnoklinik och en missfallsutredning därifrån men just nu känner jag mig väldigt lost ???? långt inlägg, men hoppas att någon läser!

  • Svar på tråden Någon i samma situation?!
  • Äldre 27 Jan 14:51
    #1

    Hej!
    Jag har också funderat på om jag kan ha problem med sköldkörteln. Har tänkt på det många gånger men aldrig sökt mig till en vårdcentral. Nu har jag fått tre missfall i rad och fick därför en utredning av landstinget. Pratade med min läkare om detta och i de blodprov som ingår i missfallsutredningen så kollas sköldkörteln upp. Så tycker absolut att du ska höra av dig till kvinnokliniken! Jag väntar just nu på svar och hoppas att jag får en förklaring. 

  • Fri 12 Jul 2019 21:48
    #2

    Hur har det gått för dig Ellendellen? Jag kollade upp sköldkörteln ytterligare en gång tidigt i våras men allt såg normalt ut. Nu är jag gravid i v. 14 och hoppas att allt ska gå vägen denna gång!

  • Sat 20 Jul 2019 21:39
    #3

    Hej! Mina prover visade inga fel på sköldkörteln, inte heller några andra fel. Fick ändå trombyl och progrestron utskrivet och är nu gravid i vecka 23 så det verkar gå vägen! Grattis och lycka till med graviditeten

Svar på tråden Någon i samma situation?!