• Anonym (Nyfiken på svar)

Tjejer som gillar gulliga killar

Ni tjejer som gillar gulliga, romantiska och allmänt mysiga killar - men som själva är lite mer laidback i det avseendet - finns ni?

• Svar på tråden Tjejer som gillar gulliga killar
  • Moder1

Det är en förutsättning att han är snäll och gullig.

Men för den skull ingen toffel

Moder1 skrev 2019-01-09 08:10:42 följande:

HUR snäll och gullig?
  • Anonym (A)
    Moder1 skrev 2019-01-09 08:10:42 följande:
    Det tycker jag med.
  • Anonym (Eller)

Vad menar du med att vi själva är mer laidback? Att vi gillar snälla killar men är lite bitchiga..?

Nä, bitchig är jag inte, även om jag gillar snälla män. Jag är snäll själv, nästan lite mesig. Ömmar för små djur, utsatta människor och bebisar. Vill alltid rycka in och hjälpa till. 

Och min kille är väldigt snäll. Han är sådär reko och genomärlig, och ställer alltid upp. Och djurvän är han också. Lite blödig. Kan bli utnyttjad, eftersom han har svårt att säga nej. 

Nu i helgen har vi lovat bort oss till gratisarbete, för att vi inte ville såra personen som frågade. Då gruffar vi på varandra och säger att vi måste bli bättre på att sätta ner foten. Men båda två vill att den andra ska göra det. Foten i munnen

Anonym (Eller) skrev 2019-01-10 17:43:49 följande:

Vad menar du med att vi själva är mer laidback? Att vi gillar snälla killar men är lite bitchiga..?

Nä, bitchig är jag inte, även om jag gillar snälla män. Jag är snäll själv, nästan lite mesig. Ömmar för små djur, utsatta människor och bebisar. Vill alltid rycka in och hjälpa till. 

Och min kille är väldigt snäll. Han är sådär reko och genomärlig, och ställer alltid upp. Och djurvän är han också. Lite blödig. Kan bli utnyttjad, eftersom han har svårt att säga nej. 

Nu i helgen har vi lovat bort oss till gratisarbete, för att vi inte ville såra personen som frågade. Då gruffar vi på varandra och säger att vi måste bli bättre på att sätta ner foten. Men båda två vill att den andra ska göra det. 

Jag vara bara nyfiken på vad tjejer som är lite mer *vanliga* och lagom när det gäller gulligull och sånt tycker om för killar.

Personligen gillar jag dock din sort mest. Den där genomsnälla tjejen.
    Limajo skrev 2019-01-10 18:23:57 följande:

Jag är kanske sån du undrar om. Jag tycker inte om när det blir för sockersött. Har haft en kille som pratade med bäbisröst i början av relationen, det fick han lov att lägga av med.

Förstår inte heller vad jag ska göra av gulliga men meningslösa presenter som nallar med hjärtan, fotoböcker etc... Värst är det med gulligull utan substans bakom. Fina ord, lull-lull och tomma gester är direkt frånstötande om han inte finns där när jag behöver honom.

Och jag gillar inte smycken med hjärtan!

Vad är kärlek för dig då?
  • Moder1
    Anonym (Nyfiken på svar) skrev 2019-01-10 17:33:01 följande:

HUR snäll och gullig?

Omtänksam, snäll och gullig .

Inte fjäskig och inställsam

Han måste ju veta vad Han Vill och ha egna tankar och värderingar.

Men det är väl bra om han sätter oss som par högt och främst.

Sen måste han ändå kunna ha ett eget liv, ingen vill ju ha ett plåster
  • Moder1
    Limajo skrev 2019-01-10 18:23:57 följande:

Jag är kanske sån du undrar om. Jag tycker inte om när det blir för sockersött. Har haft en kille som pratade med bäbisröst i början av relationen, det fick han lov att lägga av med.

Förstår inte heller vad jag ska göra av gulliga men meningslösa presenter som nallar med hjärtan, fotoböcker etc... Värst är det med gulligull utan substans bakom. Fina ord, lull-lull och tomma gester är direkt frånstötande om han inte finns där när jag behöver honom.

Och jag gillar inte smycken med hjärtan!

Prata med bebisröst!????????? då hade jag nog trott han var knäpp????

Och håller med om att skippa meningslösa presenter. Bättre med mer handlingskraftiga överraakningar
  • Anonym (J)

Min kille är mycket mer kramig och romantisk än vad jag är och behöver mycket mer närhet, ömhet och bekräftelse än jag som kan klara mig helt utan sådant. Jag är inte oempatisk eller elak på något sätt, tvärtom men jag har fått klara mig på egen hand under större delen av mitt liv och haft en våldsam uppväxt så närhet, kramar och gos är bortkastat på mig, jag förstår det inte riktigt. Men jag föll för just hur snäll och genuint omtänksam och hjälpsam han är mot alla, även mig som inte alls är van vid sådant. Sådan godhet är väldigt attraktivt och tyvärr inte alltför vanligt.

Svar på tråden Tjejer som gillar gulliga killar