• Umman

    Skridskoskola västra Göteborg

    Vilka skridskoskolor rekommenderar ni? Bor i Frölunda och barnen är 3,5 och 5,5 år och nybörjare. Verkar vara mkt dyrare än vad jag trott.

  • Svar på tråden Skridskoskola västra Göteborg
  • LFF
    Umman skrev 2019-01-10 13:18:09 följande:

    Vilka skridskoskolor rekommenderar ni? Bor i Frölunda och barnen är 3,5 och 5,5 år och nybörjare. Verkar vara mkt dyrare än vad jag trott.


    Vad räknas som "dyrt"?

    Googlade och hittade denna:

    www.skridskokul.se/ruddalen/vad-kravs/ 600kr utan klubba, 700kr med.

    www.friluftsframjandet.se/regioner/vast/lokalavdelningar/hisingen/barn--ungdom-2/skrinna-skridskoskola/ 350kr

    Konståkningsklubbar som bedriver skridskoskola:
    www.svenskkonstakning.se/DISTRIKTEN/goteborgskonstakningsforbund/Aktiviteter/Skridskoskolor

    Hockeyskolan: https://www.ishockeyskolan.se/[email protected]?AllaKlubbar_id=215
  • Umman

    Tack så mycket för länkarna. Frågade på Ruddalen när vi var där förra veckan och dom sa att dom inte hade något och dom hänvisade till Marconihallen som jag inte hittat något alls på. Hisingen känns väldigt långt bort och dom tar inte 3-åringar heller :( Annars verkar det kosta lite mer än dom ställena du tipsade om men upp till 1500 kr/ barn känns helt OK

  • LFF
    Umman skrev 2019-01-14 15:54:39 följande:

    Tack så mycket för länkarna. Frågade på Ruddalen när vi var där förra veckan och dom sa att dom inte hade något och dom hänvisade till Marconihallen som jag inte hittat något alls på. Hisingen känns väldigt långt bort och dom tar inte 3-åringar heller :( Annars verkar det kosta lite mer än dom ställena du tipsade om men upp till 1500 kr/ barn känns helt OK


    Har ingen koll på Göteborgs geografi :) Men som sagt, googlade skridskoskola Frölunda och det blev många träffar. Sen har du ju nackdelen att den ene är lite liten enligt många skridskoskolor.

    Vi anmälde våra tvillinggrabbar till hockeyskolan just för att de skulle lära sig att åka skridskor. Nackdelen... De älskar hockey nu  


Svar på tråden Skridskoskola västra Göteborg