• Anonym (svettigt)

Värsta svettattacken

Vaknade i natt av att jag var helt genomsurav svett, främst på ryggen och var tvungen att ta av mig mitt linne. Till saken har att jag har mens (tredje gången efter att min senaste graviditet) så nu funderar jag på om det kan ha något samband? Är det någon här som varit med om något liknande?

• Svar på tråden Värsta svettattacken
  • Anonym (svettigt)

puffar upp!

• Anonym (Hej)

Jag vaknade en natt av att jag var alldeles blöt. Hela kroppen var helt hal av svett. Men jag kände mej inte särskillt varm konstigt nog.
    Nu i efterhand när jag frågat runt har jag fått reda på att det kan bero på att man tex är stressad. Kroppen kan reagera på detta sätt då verkar det som.
    Jag tror inte att det är något farligt. Men du kan ju prata med en läkare om du är orolig.

• Anonym (svettigt)

Hmm...småbarnsstressad kanske är min diagnos? Skönt att höra vad som kan vara orsaken. Själv hade jag börjat fundera på sköldkörtelrubbning eller tidigt klimakterium. Å andra sidan har jag bara haft mens tre gånger efter min sista graviditet så jag antar att det kanske tar ett tag innan kroppen är i balans igen...

Tack för svaret!

• Anonym (Hej)

Ja, det tar säkert ett bra tag innan allt kommer i balans igen. Hormoner och dylikt kan ju säkert ställa till det en del för kroppen.
    Jag hoppas det blir bättre i alla fall eller att det inte händer igen. Men som sagt så kan du ju alltid rådfråga en läkare om det fortsätter eller om du är orolig. Det kan ju inte skada iaf:)

• blip

jag tänker att hormonerna fortfarande är lite hullerom buller, sen kan dom ju vara det av amning eller amningsuppehåll också gissar jag.

• Anonym (svettigt)

Jo det är ju just det att jag har mens samt fått mycket mer PMS efter graviditet. Dessutom ammar jag fortfarande ett par ggr per natt så det finns nog många skäl. Problemet är att svettningar och PMS skrivs det väldigt sällan om. Oftast är det ju bara ilska/nedstämdhet, värk och svullnad.

Svar på tråden Värsta svettattacken