• Anonym (Förundrad)

    Familjerätt partisk

    Vi ska inleda samarbetssamtal han träffade familjerätten för 2 veckor sen jag skulle går för en vecka sen då gick maginfluensa på sonens förskola han kräktes natten och morgonen. Ringde familjerätten avbokade för hade ingen barnvakt på morgonen. På förmiddagen efter lämnat återbud sov jag och sonen eftersom vi varit uppe under natten. Ringer familjerätten när vi vaknar eftersom jag har 5 missade samtal från dem. Jag blir tillsagd om att jag kunde ordnat barnvakt, lämnat bort honom, som kräks oavbrutet till någon annan. Jag sa att jag kunde inte göra något eftersom de hänt på natten/morgonen. Hon vill boka måndagen jag börjar mitt nya arbete då och sa att vi kan ta på tisdag alltså fyra vardagar efter än jag skulle vara där. Hon frågar igen ang barnvakt jag svarar igen att de inte var meningen hon kan ringa förskolan om hon vill kolla av, hon frågar mig om min sysselsättning nya jobbet, tider etc på arbetsplats trots vi redan bokat en ny tid, sen börjar sms rasa in från exet att jag kunde ordna barnvakt 6 på morgonen att jag ska börja nytt arbete på måndag mina arbetstider.. ja mycket riktigt trots skyddade uppgifter ringer kvinnan jag aldrig träffat uppger allt för en man son försvann hastigt ur barnets liv för ett par månader sen. Hon hade berättat allt jag sa till henne men ingen har berättat för mig om deras möte eller ringt mig sagt vad de sa eller vad han gör. Jag fick 20 sms från exet om var jag befann mig osv så jobbigt börja såhär.. ringde upp familjerätten frågade och kvinnan sa hon ringde han direkt.. berättade jag frågade varför hon intr berättar för mig om deras samtal isåfall och vad han gör, måste man tala om allt? hade de inte varit bättre ses med båda först. Nu vet exet allt om oss nästa vecka är det rättegång jag är rädd inför det men hon röjde vår vardag. Visste inte de skulle ringa berätta allt. Kanske mitt fel berätta vad jag gör om vi har sån hotbild mot oss inför rättegång.

  • Svar på tråden Familjerätt partisk
  • EmberEyes

    Familjerätten har begått tjänstefel om de har röjt din skyddade identitet. Detta ska du anmäla omgående!

    Jag tycker även att du ska kontakta kvinnojour, brottsofferjour, ditt ombud i rättegången, om du har någon specifik polis kopplad till ditt ärende då din säkerhet nu står på spel.

  • Anonym (Förundrad)

    Jag har varit vaken hela natten är orolig har aldrig träffat personen som ringt exet, ska ringa advokaten under förmiddagen detta känns så kränkande allting.

  • Anonym (?)

    Var det bara du dom skulle på mötet eller skulle ditt ex också dit, Vad gällde mötet? Då ni var sjuka gick du upp och ringde och berätta för dom att ni var sjuka eller struntade du bara inatt dyka upp? Om sistnämnda är rätt är det ju inte så konstigt att hon ringer och efterlyser dig och du bara låter bli att dyka upp oavsett orsak.

  • Anonym (Förundrad)

    Självklart ringde jag sa han var sjuk både via telefonsvarare via sms och deras allmäna telefon vid öppning. Det var bara jag som skulle komma på mötet ensam, var min första tid hos dem. De efterlyste mig för boka in en ny tid på måndag men nu blev de tisdag.

  • Anonym (Förundrad)

    Har någon haft familjerätten? Jag undrar om de alltid ringer andra föräldern berättar efter ett samtal via telefon avseende bokning av tid utan att ha träffat än bara den andra. De ringde inte mig när han hade varit där eller när de pratats vid. Bara helt absurt att de lämnar ut saker som var jag vistas om dagarna arbetstider osv. Sparade alla sms från exet och samtal där hon uppger att hon direkt ringde han, hon kunde inte svara på varför hon pratade om detaljer i mitt liv utöver tiden. Han ska inte dit den tiden så ah allt är förvirrande men att exet börjar trakassera direkt efter pratat med familjerätten och uppger via sms allt jag sagt till dem.

  • Whitehorse1979

    Hon har verkligen gått över gränsen.
    Hon har äventyrat dina uppgifter och din säkerhet.
    Hoppas verkligen att du anmäler detta via din advokat och kräver att få en ny handläggare.
    Hennes chef kan ju inte ta lätt på detta.

  • Anonym (kkk)
    Anonym (Förundrad) skrev 2019-01-11 07:35:28 följande:

    Har någon haft familjerätten? Jag undrar om de alltid ringer andra föräldern berättar efter ett samtal via telefon avseende bokning av tid utan att ha träffat än bara den andra. De ringde inte mig när han hade varit där eller när de pratats vid. Bara helt absurt att de lämnar ut saker som var jag vistas om dagarna arbetstider osv. Sparade alla sms från exet och samtal där hon uppger att hon direkt ringde han, hon kunde inte svara på varför hon pratade om detaljer i mitt liv utöver tiden. Han ska inte dit den tiden så ah allt är förvirrande men att exet börjar trakassera direkt efter pratat med familjerätten och uppger via sms allt jag sagt till dem.


    Nej så brukar det inte gå till. Båda ska höras på något sätt, ofta kommer man ju samtidigt. Men inte att de ska ringa och berätta. Efteråt får man anteckningar från samtalen. 

    Du ska anmäla detta + ringa chefen på enheten 
  • Anonym (Förundrad)

    Jag fick byta handläggare och kommer även anmäla. Pratade med enhetschefen som sa att de är oacceptabelt hur hennes personal hanterat ärendet.

  • EmberEyes
    Anonym (Förundrad) skrev 2019-01-13 09:34:34 följande:

    Jag fick byta handläggare och kommer även anmäla. Pratade med enhetschefen som sa att de är oacceptabelt hur hennes personal hanterat ärendet.


    Skitbra! Vad du råkat ut för får det ju inte lov att gå till.
Svar på tråden Familjerätt partisk