• Anzil

Vad tycker ni kvinnor är charmigt som män gör?

Hej!

Jag menar ingenting som är attraktivt utan bara saker som män gör som är just typiskt som män gör, det kan vara någonting negativt egentligen, men samtidigt blir kanske charmigt just för att det är män som tänker och gör så.

Som t.ex blir väldigt envis med att de just skall lösa ett problem och vägrar ta reda på hur man skall lösa problemet utan de går helt utifrån deras egna instinkter.

Det där var ett exempel och det behövs inte nödvändigtvis gälla alla män. Det där envisheten kan vara dryg när det kommer till att försöka lösa någonting, men blir på något sätt ändå charmigt. I ett exempel drag, ni kanske inte tycker det. Men jag drog ett exempel för att visa hur denna tråd skulle handla om.

Så det har ingenting med attraktion att göra egentligen.

Det får helst gärna handla om någonting som det typiska män gör och gärna inte vad en enskild killkompis gör och säger.

• Svar på tråden Vad tycker ni kvinnor är charmigt som män gör?
  • tankfull

Jag måste ju säga det uppenbara: alla män är inte likadana.
    Men många män går väldigt entusiastiskt in för en sak i taget, med hull och hår fokuserar de på just sin "grej" och det kan jag tycka är charmigt ibland.

Kvinnor blir ibland splittrade i sina intressen (kanske för att de fokuserar mer på barnen/familjen än mannen gör) och vi går sällan upp i någon aktivitet med samma entusiasm.
    När mannen och kvinnan har haft sex så är mannen klar med den aktiviteten och färdig att gå vidare (eller somna) medan kvinnan vill "hänga kvar" mer runt själva relationen. Så kvinnor kan bli mer upphängda på män medan män blir mer upphängda på en aktivitet/hobby, och det skulle nog vara skönt att vara mer som män på det sättet ibland. Vet inte om någon fattar vad jag menar...

• Anzil
    tankfull skrev 2019-01-11 08:42:18 följande:

Men många män går väldigt entusiastiskt in för en sak i taget, med hull och hår fokuserar de på just sin "grej" och det kan jag tycka är charmigt ibland.

Kvinnor blir ibland splittrade i sina intressen (kanske för att de fokuserar mer på barnen/familjen än mannen gör) och vi går sällan upp i någon aktivitet med samma entusiasm.
    När mannen och kvinnan har haft sex så är mannen klar med den aktiviteten och färdig att gå vidare (eller somna) medan kvinnan vill "hänga kvar" mer runt själva relationen. Så kvinnor kan bli mer upphängda på män medan män blir mer upphängda på en aktivitet/hobby, och det skulle nog vara skönt att vara mer som män på det sättet ibland. Vet inte om någon fattar vad jag menar...

Nja, jag försöker att förstå :)
    Du menar liksom att kvinnor kan ha flera olika intressen medan mannen kan bara fokusera på en sak som de är intresserade över. Det låter ju egentligen att det är bättre att ha olika intressen och ha dessa saker som sin aktivitet? :) Om jag nu förstod dig korrekt.

Angående det där med samlag. Visserligen råkar vi män somna efter sex, men nog kan jag och kanske många andra vilja hänga kvar. Det är ju mysigt att bara krama om kvinnan när man är färdig och så kommer man in på djupa konversationer eller så ligger man bara där och bara säger saker i småord :D

Det där med att fokusera på sin hull och hår och ''grej''. Vad menar du där? :)
  • Mimosa86

Har aldrig träffat en man eller kvinna som är den andra lik. Är det inte bättre att fråga vilka egenskaper man uppskattat hos en individ?

Jag uppskattar att min man är lite busig. Uppskattar att han alltid är mån om barnen och prioriterar dem framför sig själv. Att han är bra på att laga mat och oftast är en mycket glad och munter person.

• Themis

Den vänlige och kompetente mannen som kan lära ut utan att vara dryg är helt fantastisk. Jag har bytt jobb och har mycket att lära mig och jag har flera skojiga och snälla kollegor men en av dem är verkligen underbar.

Han är aldrig dryg eller besserwisser, folk vågar erkänna när de har gjort fel, han hjälper till att rädda situationen utan att gnälla, hänga ut eller trycka ner någon och verkar själv få ut stor glädje av att vara nyttig. En i mina ögon stark man som inspirerar omgivningen till samarbete och lojalitet.

Never mind leg day. Don't skip brain day. /tips från coachen
  • Chattisen
    tankfull skrev 2019-01-11 08:42:18 följande:

Tänker att det där går lite i perioder. Men förstår nog lite hur du tänker..
  • tankfull
    Anzil skrev 2019-01-12 08:51:11 följande:
    Nja, jag försöker att förstå :)
    Du menar liksom att kvinnor kan ha flera olika intressen medan mannen kan bara fokusera på en sak som de är intresserade över. Det låter ju egentligen att det är bättre att ha olika intressen och ha dessa saker som sin aktivitet? :) Om jag nu förstod dig korrekt.

Angående det där med samlag. Visserligen råkar vi män somna efter sex, men nog kan jag och kanske många andra vilja hänga kvar. Det är ju mysigt att bara krama om kvinnan när man är färdig och så kommer man in på djupa konversationer eller så ligger man bara där och bara säger saker i småord :D

Det där med att fokusera på sin hull och hår och ''grej''. Vad menar du där? :)
    Nej, jag menar att kvinnor ibland är dels lite splittrade och dels hänger upp sitt liv på ett osunt sätt bara på mannen och barnen medan mannen ofta har kvar någon aktivitet som han går in för med liv och lust. Det finns naturligtvis förklaringar (och orättvisor) till varför kvinnor engagerar sig mer men tänkte inte gå in på den diskussionen här utan ville bara säga att det kan vara charmigt med att män ägnar sig så entusiastiskt åt någon hobby eller sport. Det är inspirerande och jag tänder på män som har någon form av ambition - även om ambitionen skulle vara inom ett intresseområde som jag inte delar. Entusiasm, ambition och kunskap är attraktivt!
  • Chattisen
    tankfull skrev 2019-01-13 09:20:06 följande:

Nej, jag menar att kvinnor ibland är dels lite splittrade och dels hänger upp sitt liv på ett osunt sätt bara på mannen och barnen medan mannen ofta har kvar någon aktivitet som han går in för med liv och lust. Det finns naturligtvis förklaringar (och orättvisor) till varför kvinnor engagerar sig mer men tänkte inte gå in på den diskussionen här utan ville bara säga att det kan vara charmigt med att män ägnar sig så entusiastiskt åt någon hobby eller sport. Det är inspirerande och jag tänder på män som har någon form av ambition - även om ambitionen skulle vara inom ett intresseområde som jag inte delar. Entusiasm, ambition och kunskap är attraktivt!

Håller med entusiasm, ambition, envishet, driv, mod och kunskap är väldigt attraktivt.
Svar på tråden Vad tycker ni kvinnor är charmigt som män gör?