• Anonym (Ells)
    Äldre 11 Jan 11:10
    803 visningar
    3 svar
    3
    803

    Ont i magen långt efter missfall

    Hej! Jag fick ett tidigt missfall innan jul (v 6) som var som vanlig mens både gällande blödning och värk i 3 dagar. Sedan dess har jag mått som vanligt. Men häromdagen (drygt 3 v efter missfall) fick jag ont i magen ungefär som molande mensvärk. Det försvann igår men kom tillbaka idag, fast blir heller inte värre. Vad kan det vara? Tog gravtest för några dgr sedan som visade negativt. Har inte varit i kontakt med vården alls pga de verkar inte göra något. Mer intresserad av andras erfarenheter?

  • Svar på tråden Ont i magen långt efter missfall
  • Äldre 11 Jan 12:00
    #1

    Första ägglossningen och mensen efter missfallet var fruktansvärda smärtmässigt. Hade ont flera dagar kring äl och sedan innan mensen kom. När mensen sedan kom fick jag så ont att jag hamnade på akuten. Är det snart dags för äl eller mens?

  • Anonym (.)
    Äldre 11 Jan 12:06
    #2
    Anonym (Ells) skrev 2019-01-11 11:10:39 följande:

    Hej! Jag fick ett tidigt missfall innan jul (v 6) som var som vanlig mens både gällande blödning och värk i 3 dagar. Sedan dess har jag mått som vanligt. Men häromdagen (drygt 3 v efter missfall) fick jag ont i magen ungefär som molande mensvärk. Det försvann igår men kom tillbaka idag, fast blir heller inte värre. Vad kan det vara? Tog gravtest för några dgr sedan som visade negativt. Har inte varit i kontakt med vården alls pga de verkar inte göra något. Mer intresserad av andras erfarenheter?


    Jag fick ett MA i mitten av dec. blödde i 7 dagar, uppehåll i 4 och sedan blödde jag lite i tre dagar till. Hade enbart ont ett par timmar under själva missfallet. Igår fick jag däremot väldigt ont i magen. Långt ner, i mitten av magen. Ungefär som mensvärk fast det kändes kanske snarare lite som när man får håll. Googlade och fick fram att många har ont vid äl, men enligt temp ska jag ha haft det för 4 dagar sedan.. Vet inte om det är kroppen som är ur balans sedan äl eller vad det kan ha varit heller? 
  • Anonym (Ells) Trådstartaren
    Äldre 11 Jan 13:00
    #3

    Hm ja det skulle väl kunna vara ÄL, har ingen aning om hur fort det går. Men med tanke på att alla gravidhormoner är borta och test visar negativt så kan ju kroppen ha ställt om sig redan. Har dock aldrig känt av ÄL förut.

Svar på tråden Ont i magen långt efter missfall