• Anonym (Mam)

    Ni som fått missfall tidgt med en tvilling o andra kvar, har några frågor

    Ni som fått missfall med en tvilling tidigt o den andra stanna kvar, hur märkte ni de?

    Vilken vecka kom missfallet?

    Hur länge blödde ni?

    Hade ni ont?

    Hur gick de för andra tvillingen?

    Detta har hänt mig nu. Väntar alltså tvillingar o är i vecka 7+4. Blev chockad då jag har jätte ont fortfarande o blödde mycket i 2 dagar o eftersom jag hade så ont så åkte jag in o de var då dem upptäckte att de funnits en till.

  • Svar på tråden Ni som fått missfall tidgt med en tvilling o andra kvar, har några frågor
  • Anonym (Släkting)
    Anonym (Mam) skrev 2019-01-11 16:46:03 följande:

    Ni som fått missfall med en tvilling tidigt o den andra stanna kvar, hur märkte ni de?

    Vilken vecka kom missfallet?

    Hur länge blödde ni?

    Hade ni ont?

    Hur gick de för andra tvillingen?

    Detta har hänt mig nu. Väntar alltså tvillingar o är i vecka 7+4. Blev chockad då jag har jätte ont fortfarande o blödde mycket i 2 dagar o eftersom jag hade så ont så åkte jag in o de var då dem upptäckte att de funnits en till.


    Har en släkting som fått detta så har inte all info men det upptäcktes kring v10 tror jag. Allt har gått jättebra för den kvarvarande. Var normalstor vid födseln (blev dock snitt vilket nog var tur för han hade stort huvud). Mådde bra direkt. Mkt smart kille idag (Är 5 år).
  • Anonym (Mamma)

    Detta är ganska vanligt, men många vet inte om det då man oftast inte gör ultraljud så tidigt.

    Jag hade det själv så och pga att vi hade fått hjälp att bli gravida fick vi ett tidigt ultraljud, där såg vi att den ena fostersäcken hade ett tickande hjärta medan den andra var tom. Jag fick ingen blödning då kroppen själv hade börjat tillbaka bilda fostert.

    I somaras föddes en fullt frisk normal bebis :)

  • Anonym (Gick bra)
    Anonym (Mam) skrev 2019-01-11 16:46:03 följande:

    Ni som fått missfall med en tvilling tidigt o den andra stanna kvar, hur märkte ni de?

    Vilken vecka kom missfallet?

    Hur länge blödde ni?

    Hade ni ont?

    Hur gick de för andra tvillingen?

    Detta har hänt mig nu. Väntar alltså tvillingar o är i vecka 7+4. Blev chockad då jag har jätte ont fortfarande o blödde mycket i 2 dagar o eftersom jag hade så ont så åkte jag in o de var då dem upptäckte att de funnits en till.


    Vi hade fått ett mf i v 12 vid andra graviditeten, då det började blöda v 11+1 och gjorde vul 11+3 och då sågs att fostret dött ca v 8, v 11+5 kom allt ut.

    Därför fick vi tidigt vul i v 7+3 vid nästa graviditet, hade då börjat blöda lite igen ett par dagar före, och då såg läkaren att blödningen kom från en fostersäck som var tom, vi fick en bild vi har kvar där vår nu 12-årige son syns som en liten räka med bultande hjärta ???? och bredvid en svart fläck där läkaren skrivit "tvilling därför blödning".

    Dr sa att ca var 8.e graviditet är tvillinggraviditet från början men att ofta utvecklas bara ena fostret till bebis.

    Antagligen avstannade tvillingen redan i v 5 nånting, alltså innan hjärtat börjat slå ordentligt.

    Tror bara det blödde lite grann i några dagar. Tror inte jag hade ont men minns inte riktigt.

    Det gick alltså riktigt bra för andra barnet. :) Han föddes i v 39+4 och är nu 12 år!

    Jag var lättad att det bara var ett barn då då vi redan hade en 22 månaders hemma. ???? Vet inte hur jag hade klarat en 2-åring plus tvillingar!

    Försök slappna av och tänk att du inte kan göra någonting ändå, om det såg bra ut för det levande fostret så går det säkert bra.
Svar på tråden Ni som fått missfall tidgt med en tvilling o andra kvar, har några frågor