• Anonym (anna)

mATCH på tinder kontaktade mig på Facebook.

blev matchad med en kille och ngt strulade så ingen av oss skrev tillvarandra. jag syns lite här och var och han tog kontakt med mig på Facebook.

vi var såklart inte vänner där utan han har hittat mig på Facebook.

vad tycker ni om att han tog kontakt på det sättet?

• Svar på tråden mATCH på tinder kontaktade mig på Facebook.
  • Anonym (Nejtack)

Jag ser det som en varningssignal.. Blev också kontaktad på fb av flera killar som sökt upp mig där när jag hade tinder. För mig är det en dealbreaker så jag svarade aldrig på sådana meddelanden. Dock är det självfallet upp till var och en hur man vill göra

• Anonym (anna)
    Anonym (Nejtack) skrev 2019-01-12 21:15:40 följande:

Jag ser det som en varningssignal.. Blev också kontaktad på fb av flera killar som sökt upp mig där när jag hade tinder. För mig är det en dealbreaker så jag svarade aldrig på sådana meddelanden. Dock är det självfallet upp till var och en hur man vill göra

förstår hur du tänker. ja, kanske lite ivrigt att göra så. hade varit bättre om han kommit fram till mig på stan, men kan såklart ta år innan ngt sådant skulle hända.
    har ännu inte svarat.

så det hände dig flera gånger? är du lite känd lokalt så de lätt kunde hitta dig på FB?
  • Anonym (anna)
    Anonym (Nejtack) skrev 2019-01-12 21:15:40 följande:

förstår hur du tänker. ja, kanske lite ivrigt att göra så. hade varit bättre om han kommit fram till mig på stan, men kan såklart ta år innan ngt sådant skulle hända.
    har ännu inte svarat.

så det hände dig flera gånger? är du lite känd lokalt så de lätt kunde hitta dig på FB?
  • Anonym (Mk)

Det tycker jag är helt okej, tinder buggar ofta och ibland blir det problem eller något händer så man inte kan skriva till den. Du hade ju likat honom och han ville ha kontakt så jag tycker inte det är alls konstigt att han sökte kontakt utanför tinder när appen inte fungerade.

Jag skulle däremot se det som en varningssignal om en kille jag INTE hade likat med, eller som jag tagit bort från tinder hade letat upp mig på fb.

• Anonym (anna)
    Anonym (Mk) skrev 2019-01-13 19:15:29 följande:

Det tycker jag är helt okej, tinder buggar ofta och ibland blir det problem eller något händer så man inte kan skriva till den. Du hade ju likat honom och han ville ha kontakt så jag tycker inte det är alls konstigt att han sökte kontakt utanför tinder när appen inte fungerade.

Jag skulle däremot se det som en varningssignal om en kille jag INTE hade likat med, eller som jag tagit bort från tinder hade letat upp mig på fb.

Kanske inte ska fundera så mycket på det? Men känslan av att han snokat upp mig.
  • Anonym (Mk)
    Anonym (anna) skrev 2019-01-13 19:27:03 följande:

Kanske inte ska fundera så mycket på det? Men känslan av att han snokat upp mig.

Det är ju inte som att han snokat upp din hemadress och sitter och trycker i buskarna utanför. Ni matchade på internet och han letade upp dig på ett annat ställe på internet eftersom han inte kunde kontakta dig på tinder (tolkar jag det som?). Jag tycker inte det är så konstigt :)
  • Anonym (Juarez)
    Anonym (Mk) skrev 2019-01-13 19:15:29 följande:

Fick en matchning, och skulle skriva men då var matchen borta. Hade inte ens gått en timme. Jag skulle vilja skriva på facebook, men då har jag snokat upp människan, och är då en stalker.
  • Anonym (JS)

Jag har också varit med om att killar man matchat med på nätdejtingsidor (utan att man skrivit till dem där) kontaktat än på Facebook.

Hur dem nu sjutton hittat mig på Facebook! Har ett vanligt förnamn och bor i en större stad.

Tycker det är lite obehagligt när det hänt och får inte mig mer intresserad av någon snarare tvärtom att det ska komma och ringa på min dörr.

Då kombination mitt för och efternamn inte är så vanligt och vet man staden jag bor i med så går det hitta min adress lätt.

• Anonym (Blablsbls)

Varningssignal på vad?

En person som attraheras av dig kontaktar dig via Facebook för o få till en dejt.

Ska personen gå runt och hoppas du kontaktar honom kommer han gå fem varv runt jorden o dö ensam.

Nu för tiden borde ringklockor på dörrar gå direkt till 112.

Ringer man på hemma hos någon utan att 5 månader i förväg meddela sin ankomst är de likställt med inbrott.

Förr var människor mer sociala. Idag e alla så lättkränkta.

• Anonym (nja)

Tror  det kanske är lite olika i hur man ser på Facebook och liknande ställen kontra riktiga datingsiter. Facebook har de flesta för att ha kontakt med vänner och familj, inte för att någon ska kunna ragga upp en.
    De fåtal gånger en okänd person skrivit till mig på Facebook har jag bara ignorerat. Käns oerhört konstigt om nån skulle kontakta mig den vägen och säga att den sett mig på en datingsite. 
    Det finns (tycker jag) olika sfärer även online. Det är inte som att allt online är en och samma sak. 

Svar på tråden mATCH på tinder kontaktade mig på Facebook.