• Jonazo

    Gift och träffat en annan tjej

    Hej jag är gift och har 5 barn under 8år. Förhållandet är inte alls bra frun är väldigt svartsjuk och har ett jädrans humör och jag får inte umgås med några vänner alls eller gå ut på något skoj jag har aldrig hört att hon sagt att hon älskar mig. och nu har jag träffat en underbar tjej. Så nu är frågan hur jag ska göra ska man säga att man har träffat en annan eller ska man gör slut och låta det komma fram efteråt att det finns en annan vad säger ni?

  • Svar på tråden Gift och träffat en annan tjej
  • viseversa

    Uppenbarligen får du gå up på skoj och träffa andra eftersom du redan är otrogen? Sen får hon träffa andra för dig? Man gör slut INNAN man träffar en annan.

  • AnnaZL
    Jonazo skrev 2019-01-13 17:39:11 följande:

    Hej jag är gift och har 5 barn under 8år. Förhållandet är inte alls bra frun är väldigt svartsjuk och har ett jädrans humör och jag får inte umgås med några vänner alls eller gå ut på något skoj jag har aldrig hört att hon sagt att hon älskar mig. och nu har jag träffat en underbar tjej. Så nu är frågan hur jag ska göra ska man säga att man har träffat en annan eller ska man gör slut och låta det komma fram efteråt att det finns en annan vad säger ni?


    Om du har skaffat 5 barn på kort tid måste du väl förstå att du inte skulle få så mycket tid över att umgås med vänner eller gå ut utan barnen. Om det är vad du menar med "skoj", förstås. Menade att du inte fick ta med barnen ut och göra roliga saker med dem är det ju allvarligt. 


    Jag förstår inte heller hur du har haft tid att träffa en tjej, barnen är ju långt ifrån självgående och så många att det behövs minst två vuxna att ta hand om dem.

    Det låter som om att din fru fått göra allt jobb själv och då är det kanske inte så konstigt att hon har haft dåligt humör. Svartsjukan var ju också berättigad då du redan träffat någon annan.


    Huruvida du ska berätta det innan ni är skilda, ja, det är ju trevligt att vara ärlig och pga av barn tar det minst 6 mån innan ni kan skilja er, tror du verkligen du kan hålla det hemligt så länge?


     


     

  • Jonazo

    Jag har alltså inte varit otrogen bara av en slump fått intresse för en annan tjej och jag arbetar på dagarna och när jag kommer hem så är det jag som sköter allt med barnen svartsjukan är allvarlig kan inte ens prata med någon annan även om hon är med om vanliga saker och jag vet att det är mycket jobb med barnen och jag vet att detta är jag inte ensam om jag har försökt i 10 år att få det att fungera men det blir aldrig bra jag undrar bara om någon har varit i en liknande situation och hur det löste sig tänker inte vara otrogen heller innan det har jag inte tid med min fråga är bara om det är bäst att säga som det är att man är intresserad av en annan eller om man ska säga att man inte orkar mer och vill skiljas

  • Pilsner
    Jonazo skrev 2019-01-13 19:09:47 följande:

    Jag har alltså inte varit otrogen bara av en slump fått intresse för en annan tjej och jag arbetar på dagarna och när jag kommer hem så är det jag som sköter allt med barnen svartsjukan är allvarlig kan inte ens prata med någon annan även om hon är med om vanliga saker och jag vet att det är mycket jobb med barnen och jag vet att detta är jag inte ensam om jag har försökt i 10 år att få det att fungera men det blir aldrig bra jag undrar bara om någon har varit i en liknande situation och hur det löste sig tänker inte vara otrogen heller innan det har jag inte tid med min fråga är bara om det är bäst att säga som det är att man är intresserad av en annan eller om man ska säga att man inte orkar mer och vill skiljas


    Är man slutkörd småbarnsförälder med fem barn under åtta år är det ett under om man inte tycker att relationen påverkas negativt...

    Risken är stor att du undermvetet överdriver dina känslor för den andra tjejen. Antagligen är du bara slutkörd och känner dig försummad av din fru, och därför fantiserar ihop något om en bekymmerslös tillvaro med den andra tjejen. (Så gjorde iaf jag under de tyngsta småbarnsåren.)
  • JodiBabe
    Jonazo skrev 2019-01-13 19:09:47 följande:

    Jag har alltså inte varit otrogen bara av en slump fått intresse för en annan tjej och jag arbetar på dagarna och när jag kommer hem så är det jag som sköter allt med barnen svartsjukan är allvarlig kan inte ens prata med någon annan även om hon är med om vanliga saker och jag vet att det är mycket jobb med barnen och jag vet att detta är jag inte ensam om jag har försökt i 10 år att få det att fungera men det blir aldrig bra jag undrar bara om någon har varit i en liknande situation och hur det löste sig tänker inte vara otrogen heller innan det har jag inte tid med min fråga är bara om det är bäst att säga som det är att man är intresserad av en annan eller om man ska säga att man inte orkar mer och vill skiljas


    Då tycker jag du inte ska nämna att du är intresserad av någon annan. Bara för att du har en flört på jobbet är inte säkert att du blir ihop med den tjejen, så onödigt att nämna henne innan det finns nåt konkret.

    Utan vill du ta steget och skiljas ska du berätta varför - din frus svartsjuka tar kål på ditt livsutrymme och du ser ingen annan utväg. Det är dessutom sanningen.
  • JodiBabe
    Jonazo skrev 2019-01-13 19:09:47 följande:

    Jag har alltså inte varit otrogen bara av en slump fått intresse för en annan tjej och jag arbetar på dagarna och när jag kommer hem så är det jag som sköter allt med barnen svartsjukan är allvarlig kan inte ens prata med någon annan även om hon är med om vanliga saker och jag vet att det är mycket jobb med barnen och jag vet att detta är jag inte ensam om jag har försökt i 10 år att få det att fungera men det blir aldrig bra jag undrar bara om någon har varit i en liknande situation och hur det löste sig tänker inte vara otrogen heller innan det har jag inte tid med min fråga är bara om det är bäst att säga som det är att man är intresserad av en annan eller om man ska säga att man inte orkar mer och vill skiljas


    Då tycker jag du inte ska nämna att du är intresserad av någon annan. Bara för att du har en flört på jobbet är inte säkert att du blir ihop med den tjejen, så onödigt att nämna henne innan det finns nåt konkret.

    Utan vill du ta steget och skiljas ska du berätta varför - din frus svartsjuka tar kål på ditt livsutrymme och du ser ingen annan utväg. Det är dessutom sanningen.
  • Sommarskuggan

    Dumpa din kvinna så hon får chans att leva och ha skojj varannan vecka. Det kan inte vara kul att ensam ta hand om hus och 5 småbarn. Vem som helst hade blivit deprimerad och sur av det. Ha sen så kul de veckorna du får vara ensam med 5 barn, så kanske du börjar inse varför hon inte vill att du åker iväg och "har skoj" medan hon ensam få ta hand om allt.

  • Nicco123

    Föreslå att ni har en kväll var i veckan då ni får göra något för er själva, och komma ifrån lite, träffa en vän, träna, spakväll hemma, ect. Ev bjuda över någon av era föräldrar eller annan som kan stötta lite dessa kvällar. Det betyder inte att du ska va otrogen men träffa nån vän och få lite andrum. Låter som ni båda skulle behöva det. 

  • Arlene

    Om du ska separera så prata inte om att du har träffat någon ny.
    Om ni separerar måste ni ju kunna ha ett bra samarbete angående barnen för lång tid framåt och sker separationen för att du varit otrogen kommer ni troligtvis ha stora problem med samarbete framöver.
    Separera för att du inte älskar din fru/sambo inte för att du träffat en ny tjej.
    Det är inte säkert att den nya tjejen vill ha ett förhållande med dig när du kommer att ha 5 små barn att ta hand om varannan vecka.
    Hon kanske vill ha egna barn om hon inte redan har det, vill du ha fler?
    Har hon barn, ska ni då ha många barn hos er varannan vecka?

  • viseversa

    Ts får din fru gå ut och träffa vänner och ha skoj utan barn? Eller tycker du att det är din rättighet? Du vet att det är dina barn också och nej med 5 små barn hjälps man åt VARJE dag. Pinsamt att du verkar tycka det är hennes jobb snarare än ditt. För du vill gå ut och roa dig du?

  • JodiBabe
    JodiBabe skrev 2019-01-13 23:23:41 följande:
    Då tycker jag du inte ska nämna att du är intresserad av någon annan. Bara för att du har en flört på jobbet är inte säkert att du blir ihop med den tjejen, så onödigt att nämna henne innan det finns nåt konkret.

    Utan vill du ta steget och skiljas ska du berätta varför - din frus svartsjuka tar kål på ditt livsutrymme och du ser ingen annan utväg. Det är dessutom sanningen.
    Tar tillbaka det fetstila ovan. 

    Sanningen kanske inte alls är sådan. Har du någonsin frågat henne hur hon mår? Jag menar om hon verkligen tar störst ansvar för 5 barn och blir arg om du ska ut och roa dig och hon ej har den möjligheten, så kanske ett problem ligger där?

    Dock skrev du att det varit likadant 10 år, så tolkar det också som att du varit gift med henne längre än ni haft barn.

    Kommunikation är iaf nyckeln!
  • K Kalle
    Jonazo skrev 2019-01-13 17:39:11 följande:

    Hej jag är gift och har 5 barn under 8år. Förhållandet är inte alls bra frun är väldigt svartsjuk och har ett jädrans humör och jag får inte umgås med några vänner alls eller gå ut på något skoj jag har aldrig hört att hon sagt att hon älskar mig. och nu har jag träffat en underbar tjej. Så nu är frågan hur jag ska göra ska man säga att man har träffat en annan eller ska man gör slut och låta det komma fram efteråt att det finns en annan vad säger ni?


    Skilj dig bara. Du behöver inte säga att du träffat en annan, det märker hon så småningom. Sedan blir det väl varannan vecka. Kan kanske vara skönt för er båda att inte ha 5 barn att ta hand om hela tiden. Då blir din, då ex, säkert gladare.
  • K Kalle
    Jonazo skrev 2019-01-13 17:39:11 följande:

    Hej jag är gift och har 5 barn under 8år. Förhållandet är inte alls bra frun är väldigt svartsjuk och har ett jädrans humör och jag får inte umgås med några vänner alls eller gå ut på något skoj jag har aldrig hört att hon sagt att hon älskar mig. och nu har jag träffat en underbar tjej. Så nu är frågan hur jag ska göra ska man säga att man har träffat en annan eller ska man gör slut och låta det komma fram efteråt att det finns en annan vad säger ni?


    Får din fru gå ut med vänner? Kan hon det när ni har 5 barn under åtta år? Hur mycket egentid har hon över huvud taget fått de senaste 8 åren?
  • viseversa
    K Kalle skrev 2019-01-14 11:06:28 följande:
    Får din fru gå ut med vänner? Kan hon det när ni har 5 barn under åtta år? Hur mycket egentid har hon över huvud taget fått de senaste 8 åren?
    Ts svarar inte på dom frågorna. För ts verkar tycka att egentid är något öronmärkt för mannen enbart. Det är ju så jobbigt för honom med 5 barn så han måste få andas. Frugan kan gott gå hemma och må dåligt psykiskt pga brist på andningspauser.
  • Susan
    AnnaZL skrev 2019-01-13 18:43:19 följande:

    Om du har skaffat 5 barn på kort tid måste du väl förstå att du inte skulle få så mycket tid över att umgås med vänner eller gå ut utan barnen. Om det är vad du menar med "skoj", förstås. Menade att du inte fick ta med barnen ut och göra roliga saker med dem är det ju allvarligt. 


    Jag förstår inte heller hur du har haft tid att träffa en tjej, barnen är ju långt ifrån självgående och så många att det behövs minst två vuxna att ta hand om dem.

    Det låter som om att din fru fått göra allt jobb själv och då är det kanske inte så konstigt att hon har haft dåligt humör. Svartsjukan var ju också berättigad då du redan träffat någon annan.


    Huruvida du ska berätta det innan ni är skilda, ja, det är ju trevligt att vara ärlig och pga av barn tar det minst 6 mån innan ni kan skilja er, tror du verkligen du kan hålla det hemligt så länge?


     


     


    Otroligt bra formulerat!
Svar på tråden Gift och träffat en annan tjej