• Mongoliet

    Kan ni liberaler förklara vad hos vänsterpartiet som är lika hemskt som SD?

    Skulle vilja veta vad ni liberaler tycker är så hemskt med Vänsterpartiet? Jag förstår att ni politiskt egentligen är längre ifrån V än SD. Är ni inte egentligen närmare SD än S också? Tycker fan att S är närmare SD än V just nu också men det är en annan tråd kanske.

  • Svar på tråden Kan ni liberaler förklara vad hos vänsterpartiet som är lika hemskt som SD?
  • Mongoliet

    Socialdemokraterna är fan de största asen i hela denna såpan. De har ingen egen politik. Bara maktkåta. Ser hellre än rasistregering med M, SD & KD än denna jävla smörja. Denna skiten vill ca hälften av C:s völjare ha, hälften av L:s völjare, hälften av MP:s väljare & kanske 10 % av S väljare. Summa summarum: Kanske 10-15 % av svenska folket.

  • Nimzay
    Mongoliet skrev 2019-01-14 08:43:03 följande:

    Socialdemokraterna är fan de största asen i hela denna såpan


    Där är vi överens
  • RebeckaZ70
    Nimzay skrev 2019-01-14 09:12:38 följande:
    Där är vi överens
    Jag kan nog också hålla med.
    I want to step into the water, And get totally wet, I'm a Romeo's daughter I'm in it up to my neck
  • Busarew
    RebeckaZ70 skrev 2019-01-14 09:15:22 följande:

    Jag kan nog också hålla med.


    jag med
  • Djurvän03
    Mongoliet skrev 2019-01-14 08:43:03 följande:

    Socialdemokraterna är fan de största asen i hela denna såpan.


  • K Kalle

    www.gp.se/kultur/kultur/d%C3%A4rf%C3%B6r-kan-man-inte-j%C3%A4mst%C3%A4lla-v-med-sd-1.9779774

    .....................................


    Ett andra argument är att kommunismen i nuläget knappast utgör ett reellt hot mot den frihetliga demokratin i vår del av världen, medan det motsatta gäller för de politiska krafter som SD representerar. Urholkningen av den frihetliga demokratins principer i framförallt Polen och Ungern har för närvarande (och inom överskådlig framtid) ingen motsvarighet från kommunistiskt håll i Europa. Ser man det i ett globalt perspektiv kan man lägga till Filipinerna, USA och förmodligen snart också Brasilien.


    Ett organiserat samarbete med SD skulle med stor sannolikhet ytterligare stärka de redan starka anti-liberala och auktoritära politiska rörelserna i Europa och möjligen också i resten av världen. Sverige har ett renommé som en av de mest välfungerande frihetliga och toleranta demokratierna i världen och detta skulle självklart solkas om ett parti som SD legitimerades som en acceptabel samarbetspartner och del av det parlamentariska regeringsunderlaget.

    .....................................

  • RebeckaZ70
    K Kalle skrev 2019-01-14 09:18:02 följande:

    www.gp.se/kultur/kultur/d%C3%A4rf%C3%B6r-kan-man-inte-j%C3%A4mst%C3%A4lla-v-med-sd-1.9779774

    .....................................


    Ett andra argument är att kommunismen i nuläget knappast utgör ett reellt hot mot den frihetliga demokratin i vår del av världen, medan det motsatta gäller för de politiska krafter som SD representerar. Urholkningen av den frihetliga demokratins principer i framförallt Polen och Ungern har för närvarande (och inom överskådlig framtid) ingen motsvarighet från kommunistiskt håll i Europa. Ser man det i ett globalt perspektiv kan man lägga till Filipinerna, USA och förmodligen snart också Brasilien.


    Ett organiserat samarbete med SD skulle med stor sannolikhet ytterligare stärka de redan starka anti-liberala och auktoritära politiska rörelserna i Europa och möjligen också i resten av världen. Sverige har ett renommé som en av de mest välfungerande frihetliga och toleranta demokratierna i världen och detta skulle självklart solkas om ett parti som SD legitimerades som en acceptabel samarbetspartner och del av det parlamentariska regeringsunderlaget.

    .....................................


    Vänsterpartiets antisemitiska kopplingar diskvalificerar dem fullständigt, enligt mig.
    I want to step into the water, And get totally wet, I'm a Romeo's daughter I'm in it up to my neck
  • cb66
    RebeckaZ70 skrev 2019-01-14 09:30:57 följande:
    Vänsterpartiets antisemitiska kopplingar diskvalificerar dem fullständigt, enligt mig.
    Bra sagt, SD har ju numera släppt judehatet för att tillsammans med Israel bekämpa muslimerna.
  • Busarew
    cb66 skrev 2019-01-14 10:08:21 följande:

    Bra sagt, SD har ju numera släppt judehatet för att tillsammans med Israel bekämpa muslimerna.


    sen får vi inte glömma att även sossarna haft ett judehat en gång i tiden. Men det är lätt att kasta sten när man sitter i glashus som uttrycket säger.
Svar på tråden Kan ni liberaler förklara vad hos vänsterpartiet som är lika hemskt som SD?