• HSOF

    Bör V släppa fram Löfven som statsminister med nuvarande stöd av C och L?

    Allt hänger nu på Vänsterpartiet, ska vi få en märklig vänster-liberal uppgörelse mellan S, Mp, L och C där Vänsterpartiet stängs utanför eller går vi mot ett nyval i April, där landet kan ta ställning till det nya politiska landskapet? Allt hänger nu på V.

    Väljer de att släppa fram Löfven och hans regering som kommer bygga på liberal högerpolitik som troligen kommer skada Vs rykte märkbart eller kommer de stå upp för sin politik och rösta emot och förmodligen öka kraftigt i ett stundande nyval?

    Personligen är jag inte vänsterpartist men hellre ett starkt vänsterparti än att globalistiska liberaler ska styra Sverige.

    Många inom denna sfär påstår att om V röstar emot Löfven istället får en M+ Kd regering med stöd från Sd. Detta förstår nog de flesta som följt med i detta spektakel att det inte kommer att ske så länge C och L finns kvar på spelplanen. Utan det som kommer ske är att vi får ett nyval. Något som förmodligen kommer gynna V. Speciellt efter S och Löfvens stora svek och högerflirt.

    Vad tycker ni här, speciellt ni som röstar åt vänster?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Bör V släppa fram Löfven som statsminister med nuvarande stöd av C och L?
  • Anonym (Hmmmm....)

    Jag röstade på JA, men jag tror inte att det kommer att skada V. Nästa val är V det enda vänsterpartiet och kommer garanterat att sno väljare från S och MP.

  • Anonym (SD2020)

    V har att välja på en S ledd regering eller ett nyval. Vid ett nyval så finns det möjlighetr för V att gå framåt nu när S har visat sig kunna gå långt åt höger för att få till en blocköverskridande regering.

    Jag tycker V skall få slut på tjafset och släppa fram regeringen, de behövs oavsett för att få till besluten i riksdagen och kan där stoppa enskilda beslut.

    Jag tror att de vinner på detta och får fler väljare vid nästa val. Det är många från SD som snart fattar hur illa deras ekonomi och livsstandard blir med en höger budget som kommer att krypa över till vänster för att få en bättre sjukpenning och utbildning.

  • Anonym (H)

    Jag hoppas V röstar ja till Löfven för jag är övertygad om att annars blir det Kristersson, i värsta fall efter ett nyval.

  • Anonym (usch)

    NEJ DOM BORDE INTE UNDER NÅGRA SOM HELST OMSTÄNDIGHETER SLÄPPA FRAM RÖVÉN

  • Anonym (Hmmmm....)
    Anonym (usch) skrev 2019-01-14 10:36:40 följande:

    NEJ DOM BORDE INTE UNDER NÅGRA SOM HELST OMSTÄNDIGHETER SLÄPPA FRAM RÖVÉN


    Är du vänsterpartist eller SD:are som sitter och hoppas på nyval? Gissar på det senare.
  • Anonym (usch)
    Anonym (Hmmmm....) skrev 2019-01-14 11:14:32 följande:

    Är du vänsterpartist eller SD:are som sitter och hoppas på nyval? Gissar på det senare.


    faktiskt inget av det. Jag är moderat
  • HSOF
    Anonym (SD2020) skrev 2019-01-14 10:06:44 följande:

    V har att välja på en S ledd regering eller ett nyval. Vid ett nyval så finns det möjlighetr för V att gå framåt nu när S har visat sig kunna gå långt åt höger för att få till en blocköverskridande regering.

    Jag tycker V skall få slut på tjafset och släppa fram regeringen, de behövs oavsett för att få till besluten i riksdagen och kan där stoppa enskilda beslut.

    Jag tror att de vinner på detta och får fler väljare vid nästa val. Det är många från SD som snart fattar hur illa deras ekonomi och livsstandard blir med en höger budget som kommer att krypa över till vänster för att få en bättre sjukpenning och utbildning.


    Nä tror att det kommer bli tvärt om. Detta kommer på nytt visa att V bara är ett stödparti till S och denna gången i såfall till ett väldigt dyrt pris. Människor till vänster kommer söka sig till andra partier. Vem vet kanske kommer in ett nytt vänsterparti till nästs val.
  • HSOF
    Anonym (H) skrev 2019-01-14 10:34:20 följande:

    Jag hoppas V röstar ja till Löfven för jag är övertygad om att annars blir det Kristersson, i värsta fall efter ett nyval.


    Ett nyval skulle vara det mest demokratiska i detta läget. Då detta är inget som befolkningen har röstat på. Helt nya förutsättningar helt enkelt.
  • Anonym (Hmmmm....)
    Anonym (usch) skrev 2019-01-14 11:16:04 följande:
    faktiskt inget av det. Jag är moderat
    Hehe. Fattade att du inte var vänsterpartist som ville bli av med Löfvén för att han blivit för mycket höger. Vänsterpartister säger nämligen inte "Rövén"...
Svar på tråden Bör V släppa fram Löfven som statsminister med nuvarande stöd av C och L?