• MrXpert

    HJÄLP mig! Acneärr? (se bilder)

    Såhär ser min ena kind ut. En bild är taget med värsta tänkbara ljus och en bild är tagen i "vanligt" ljus och det är så jag ser ut i typ varje spegel eller på bild.

    Vad rekommenderar ni för produkter och rutiner? Tvättar ansiktet på kvällen och har köpt en svag aha-syra som jag baddar med efter. Avslutar med återfuktande. Har en starkare syra som jag använder 2ggr i veckan.

    Kan mina kinder bli "fina" eller har jag fått ärr? Har inte alls många gula finnar utan det är mest gropigt och rött.

  • Svar på tråden HJÄLP mig! Acneärr? (se bilder)
  • Bibbimarie

    förresten så ser inte det ut som du fått mer än röda ärr.. blir du av med acne och får lite sol (dock med solskyddsfaktor) så försvinner det av sig sj. det tar ett tag men om du inte har tålamod kan man göra IPL laser mot det, kostar ca 1000 kr per tillfälle, man brukar få göra de 3-4 ggr men det fungerar.. Men fokusera först på att bli av med acne..

  • Sopdoris

    Vilket/vilka märken använder du på dina produkter? Hur gammal är du?

    Och har du funderat på att äta medicin emot din acne, tex tetralysal?

  • MrXpert

    24år

    Bulldogs måterfuktande, the ordinary 30%aha + 2% bha peeling (2ggr i veckan) och Mizon daily clean toner.

    Har käkat en del tetralysal fast det var några år sedan. Värt att börja igen anser du?

    Mvh

  • Sopdoris

    Av erfarenhet vet jag att ju fler finnar desto fler ärr. Uppenbarligen. Jag vet ju inte hur mycket det stör dig, men om så kan det ju vara ett bra alternativ.

    Jag känner inte till hur just de märkena fungerar, men aha är ju alltid bra. Själv använder jag neostratas high potency cream 20%, det är den jag alltid måste ha

    Känner du att krämerna funkar för dig?

  • Sopdoris
    Sopdoris skrev 2019-01-18 23:42:39 följande:

    Av erfarenhet vet jag att ju fler finnar desto fler ärr. Uppenbarligen. Jag vet ju inte hur mycket det stör dig, men om så kan det ju vara ett bra alternativ.

    Jag känner inte till hur just de märkena fungerar, men aha är ju alltid bra. Själv använder jag neostratas high potency cream 20%, det är den jag alltid måste ha

    Känner du att krämerna funkar för dig?


    Krämerna = dina produkter
  • Anonym (B)
    MrXpert skrev 2019-01-15 19:48:16 följande:

    Såhär ser min ena kind ut. En bild är taget med värsta tänkbara ljus och en bild är tagen i "vanligt" ljus och det är så jag ser ut i typ varje spegel eller på bild.

    Vad rekommenderar ni för produkter och rutiner? Tvättar ansiktet på kvällen och har köpt en svag aha-syra som jag baddar med efter. Avslutar med återfuktande. Har en starkare syra som jag använder 2ggr i veckan.

    Kan mina kinder bli "fina" eller har jag fått ärr? Har inte alls många gula finnar utan det är mest gropigt och rött.


    Jag tycker det ser ut som du har fått små ärr, och du kan nog få hjälp med dom när din aktiva acne lugnat ner sig. Microneedling på salong är The Shit!

    Vad du behöver göra är att uppsöka hudläkare för acnen. Kanske behöver en kur samt salva som är receptbelagt.

    Sen har du säkert hört att mjölkprodukter, snabba kolhydrater, socker förvärrar problemen, zink är riktigt bra både i tablettform men också om du hittar det i kräm. Liksaså är svavel som säljs på bodystore i pulverform. TeaTree oil är också bra där du stryker på ett tunt mager på kvällen på just områdena du vill behandla. Och absolut inget pillande alls och byt kuddfodral ofta.
  • Anonym (Fick)

    Jag hade väldigt mycket acne som yngre och fick Tetralysal som inte hjälpte. Då fick jag Roaccutan.

  • MrXpert

    Tycker faktiskt att det jag använder nu hjälper mig ganska bra ändå. Speciellt om jag jämför med vad mina läkare har kommit med för ideér.. Har aldrig blivit speciellt bra efter läkarbesök. Det jag oroar mig mest för är som sagt att jag får ärr som finns där för evigt..

  • Sopdoris
    MrXpert skrev 2019-01-19 11:12:16 följande:

    Tycker faktiskt att det jag använder nu hjälper mig ganska bra ändå. Speciellt om jag jämför med vad mina läkare har kommit med för ideér.. Har aldrig blivit speciellt bra efter läkarbesök. Det jag oroar mig mest för är som sagt att jag får ärr som finns där för evigt..


    Det finns ju behandlingar mot ärr, om det skulle behövas, men dom försvinner ju aldrig helt. Mina har blivit ca 60% bättre med fractionallaser. Det funkar! Men kostar... Är det ärr du är orolig över och nöjd med dina produkter, kör på en kur tetralysal igen.

    En annan bra behandling mot acneärr är skinboost, men den håller bara max 6 mån. Jag är beroende dock
  • Anonym (S)

    Har hört att nyponfrörosolja ska kunna hjälpa till att läka acneärr. Sen vet jag inte om det faktiskt funkar, men kan ju vara värt att testa! :)

Svar på tråden HJÄLP mig! Acneärr? (se bilder)