• Helle123

    När lägger sig era 6åringar?

    När lägger sig era 6åringar? Vi har nattat runt 19.30-20 och det brukar variera hur lång tid det tar för henne att somna. Ibland direkt upp till någon halvtimma. Den senaste tiden är hon så svårsövd, ligger klarvaken och det kan ta flera timmar.. Antar att hon inte är trött? Förstår dock inte hur efter skola/fritids och aktivitet efteråt.

  • Svar på tråden När lägger sig era 6åringar?
  • aerial

    Mellan 19-19.30 beroende på om vi haft någon aktivitet eller inte. Vi läser ett kapitel i en bok och sen går jag ut och han somnar oftast på en gång.

  • Sharper

    I regel 19.30, ibland tidigare om jag ska jobba vid 7. Annars lämnar jag på förskolan vid 8.

  • Ellie

    Lägger sig 19-19.30. Har oftast läst färdigt vid 20 och hon får då ligga själv och bläddra i någon bok, vilket hon gör ett par minuter. Somnar fort.
    Vaknar av sig själv och går upp vid 7, åker till skolan 7:50.

  • Duckan

    Vi har en liten kvällsmänniska hemma och så har det varit sen liten ålder. När hon började skolan påbörjade vi sänggående vid åtta men sällan sov hon före 21.30 ändå. Ibland blev den både 22 och 22.30 också. Väcktes 7.30.

  • Mandelskorpan

    Testa att lägga lite senare? Min yngsta har lagt sig ca 20.30 i den åldern och nu vid ca 21 (är nyss fyllda 7). Vaknar själv runt 6.

    Min 9-åring sover mer och lägger sig fortfarande gärna vid 20 och man får ändå väcka ibland på morgonen. Så sömnbehov kan ju vara väldigt olika. Man märker ju om de är utsövda på morgonen.

  • bra03

    22.00 ca kommer hem från fritids 19 sen ska det lagas kvällsmat och syskon ska ha läxhjälp så innan hinner vi inte

Svar på tråden När lägger sig era 6åringar?