• Sommar73

    Vill bli gravid

    Har inte haft svårt att bli gravid men problemet är att jag får missfall hela tiden. ..men efter mitt utomkvedes jag fick för ca 1 år sen har jag inte blivit gravid. .så jag har börjat med ägglossningstest denna månaden och fick glad gubbe nu i onsdags den 9e och även i torsdags den 10 e. .hade mys den 7e, 9e -12e och nu den 14e. .jag hoppas att det tar sig denna gången ???? är det någon mer som är i min situation

  • Svar på tråden Vill bli gravid
  • UndrandeSökare
    Sommar73 skrev 2019-01-16 08:18:14 följande:

    Har inte haft svårt att bli gravid men problemet är att jag får missfall hela tiden. ..men efter mitt utomkvedes jag fick för ca 1 år sen har jag inte blivit gravid. .så jag har börjat med ägglossningstest denna månaden och fick glad gubbe nu i onsdags den 9e och även i torsdags den 10 e. .hade mys den 7e, 9e -12e och nu den 14e. .jag hoppas att det tar sig denna gången ???? är det någon mer som är i min situation


    Hej ! Jag var i din situation för några år sen. 40 år, ville ha barn och blev lätt gravid, men alltid missfall innan v.12. Så efter 4 missfall och en missfallsutredning genom Landstinget som inte visade nånting så reste vi utomlands till en privat klinik istället.

    Hur gammal är du? Är du 45 år? Både mina läkare i Aten och i Riga har sagt att vid 43års ålder så är det extremt små chanser att få barn med egna ägg, och vid 45 år är det helt kört att få barn med egna ägg. Man kan bli gravid, men det blir aldrig några levande barn utan bara missfall pgr av att alla äggen som bildas när kvinnan är så gammal har alla kromosomavvikelser.

    Så enda chansen att få barn nu är med hjälp av äggdonation utomlands. Man får då ägg från en kvinna som är i 20-års åldern. Men åldersgränsen för att få göra äggdonation i Sverige är max 43 år och i Danmark är 45år. Men i Lettland är det max 50 år och i Ryssland max 51år. Det finns också kliniker där man kan göra äggdonation i Tjeckien, Spanien, Grekland etc

    Min man och jag har gjort dubbeldonation (både äggdonation och spermiedonation) med PGS hos Avaclinic i Riga, Lettland. Googla på klinikens namn så hittar du deras hemsida och prislista på svenska. Om man går in på deras hemsida en vardag under kontorstid så kan man chatta med någon av klinikens koordinatorer.

    Så sätt dig ner med din man och prata igenom om äggdonation är något ni vill och har råd att göra, och kontakta sen gärna olika kliniker och kolla vad de kan erbjuda er. Har du någon fråga om donation eller Riga så hör av dig.
Svar på tråden Vill bli gravid