• Anonym (X)

Kan mina vänner se på FB att jag accepterat en vänförfrågan?

Igår fick jag en vänförfrågan från en manlig bekant. Vi umgicks mycket för några år sen men sen träffade han sin sambo och jag min. I den vevan tog han bort mig som vän, men har nu lagt till mig igen. Om jag accepterar; kan min sambo som jag har på FB se det då? Han är lite svartsjukt lagd av sig nämligen.

• Svar på tråden Kan mina vänner se på FB att jag accepterat en vänförfrågan?
  • CitronTulo

Om din sambo är svartsjuk så är ju inte lösningen att göra saker bakom ryggen på honom, det är aldrig bra! Stå för att du är vän med den här personen på FB eller så tar du bort honom!
    Lär ju synas om personen gillar dina bilder etc.
    Det brukar även komma upp att någon fått en ny vän när man går in på personen och går sedan att söka ut nytillagda vänner om man vill veta vem eller vilka..

• Anonym (U)

Ja det är möjligt. Jag kan i bland se meddelande att Kalle är nu vän med Lotta.

Du kanske ska fundera över ditt förhållande om partnern blir svartsjuk av att man blir vän med någon på FB.

• Anonym (She)

Du kan ju göra så att dina vänner bara kan se gemensamma vänner. Då syns det inte.

• Anonym (X)

Ja, jag har ändå tänkt tala om att jag har fått en vänförfrågan från min bekant. En normalt funtad person skulle inte blinka, men min sambo målar upp spökridåer. Han fick för sig att jag hade haft ihop det med nån på hans jobb innan vi träffades. Oerhört kränkande då jag inte brukar ljuga och gå bakom ryggen.  Vi redde upp det till slut och han har inte nämnt ett ord om det igen.

Just att han blir omotiverat svartsjuk är ett problem som han äger, men jag får ta konsekvenserna av det tyvärr. Skulle jag få anklagelser igen så är det slut.

• Anonym (Men snälla)

Det är fb, alla blir ?vänner? med alla, inget nytt under solen liksom..

• fornminne
    Anonym (X) skrev 2019-01-16 16:17:19 följande:
    Ja, jag har ändå tänkt tala om att jag har fått en vänförfrågan från min bekant. En normalt funtad person skulle inte blinka, men min sambo målar upp spökridåer. Han fick för sig att jag hade haft ihop det med nån på hans jobb innan vi träffades. Oerhört kränkande då jag inte brukar ljuga och gå bakom ryggen.  Vi redde upp det till slut och han har inte nämnt ett ord om det igen. Just att han blir omotiverat svartsjuk är ett problem som han äger, men jag får ta konsekvenserna av det tyvärr. Skulle jag få anklagelser igen så är det slut.

Då borde du inte behöva oroa dig för att han får veta? En normal partner reagerar inte bara för att man blir vän med någon på fb. Snarare är detta att utmärkt tillfälle att spela med öppna kort och se var din partner står. Om han är värd att fortsätta satsa på eller inte.
  • CitronTulo
    Anonym (She) skrev 2019-01-16 16:15:33 följande:

Du kan ju göra så att dina vänner bara kan se gemensamma vänner. Då syns det inte.

Fast vi får väl anta att TS är vän med sin sambo på FB så då lär han ju se det oavsett..
  • mammatill6

[quote=79370252][quote-nick]CitronTulo skrev 2019-01-17 07:50:48 följande:[/quote-nick]Fast vi får väl anta att TS är vän med sin sambo på FB så då lär han ju se det oavsett..[/

Nej då ser han bara gemensamma vänner, de han också är vän med.

• CitronTulo
    mammatill6 skrev 2019-01-17 07:54:42 följande:

[quote=79370252][quote-nick]CitronTulo skrev 2019-01-17 07:50:48 följande:[/quote-nick]Fast vi får väl anta att TS är vän med sin sambo på FB så då lär han ju se det oavsett..[/

Nej då ser han bara gemensamma vänner, de han också är vän med.

Ja, du har helt rätt, jag tänkte fel.. Men blir ändå fel om man känner att man behöver göra så för att ens sambo inte ska se vem man är vän med!

Svar på tråden Kan mina vänner se på FB att jag accepterat en vänförfrågan?