• LD301N­Skippe­r
    Äldre 17 Jan 17:44
    77 visningar
    1 svar
    1
    77

    Hur ska man må/känna egentligen? Mår jag dåligt? (hjälp mig)

    Ska försöka sammanfatta mig så kort och tydligt som möjligt. (Blev långt ändå, men om du vill skippa så hoppa gärna längst ner å svara på frågan) :)

    När jag var liten(1-13 årsåldern) var jag väldigt lycklig. Sov bra, mådde bra, levde typ livet, trots att jag blev mobbad av en lägre grad i skolan. Jag var aldrig rädd för att gå dit dagen efter om man säger så. Vad som än hände i livet (motgångar, mobbning, bråk å annat) så kunde jag känna glädje, harmoni, lugn och ha kul. Hade en otrolig livslust. Kunde också vara social till skillnad från nu.

    vid mellanstadiet så förlorade jag min farmor som jag älskat hela livet, hon betyde lika mycket för mig som mina föräldrar gjorde.

    Det tog väldigt hårt på mig och för alla andra i familjen.

    Sen dess har livet bara blivit gråare och tråkigare.

    Jag är idag 20 och det känns som om det var en evighet sedan jag fick känna minsta livsglädje eller riktig harmoni.

    De sista fem åren har den enda harmonin jag fått känna kommit av att ta en kopp kaffe och en snus på morgonen, följt med spel resten av dagen. Nu har jag iofs slutat med snuset för 2 år sen så 2 senaste åren nästan noll harmoni.

    Jag känner nästan inget längre, iaf inte positiva grejer. Känns som om jag är på den mörka sidan av kraften.

    Jag har känt mig lugn och okay med tillvaron till och från sista åren, sålänge jag fått träna och njuta av de få intressen jag har.

    Men, på sistone har jag kännt mig väldigt tom, har de 2 senaste åren jobbat ganska mycket, känns som om de 2 åren bara har försvunnit.. Har även på sistone haft bröstsmärtor, ångest och panikattacker på jobbet.

    Är inte depprimerad vad jag vet, om jag nu inte återhämtade mig från den första & senaste som jag hade för ca 4 år sedan

    Vill nu bara fråga er som mår bra/ok. Hur ska man känna och må egentligen? Visst att livet inte är en dans på rosor och så. Men inte f*n kan livet vara så att man ska ha en lycklig barndom för att sen ha ett grått tråkigt liv tills man skaffar barn och sen jobba tills man dör :P?

    Hur känns det att må bra?

  • Svar på tråden Hur ska man må/känna egentligen? Mår jag dåligt? (hjälp mig)
  • LD301N­Skippe­r
    Äldre 17 Jan 18:44
    #1

    En timme sedan jag la upp och inte en enda visning? Kom igen familjeliv föfN! :p

Svar på tråden Hur ska man må/känna egentligen? Mår jag dåligt? (hjälp mig)