• Anonym (Ok?)

Negativt på äl+9 - okej att dricka alkohol ikväll?

Hur skulle du göra? Jag är väl medveten om att det är tidigt, har 5 dagar till bim och är som sagt 9 dagar efter äl. Bjuden på vinkväll ikväll, bestämt sen långt innan, och jag funderar på om det är ok att dricka när det visar neg nu? Eller finns det chans att jag är gravid ändå och kan skada ett eventuellt foster?

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Negativt på äl+9 - okej att dricka alkohol ikväll?
  • Anonym (Spelar ingen roll)

Det kan ju vara att det inte visar plus än, men har hört att man inte för över något till fostret förrän v 6. Så gör som du vill.

• Anonym (Absolut!)

Lev som vanligt fram tills plus. När vi utreddes inför eventuell IVF var läkaren ytterst tydlig med just den biten. 

• Anonym (B)

Det finns inget foster förrän någon vecka senare. Så drick du.

• Anonym (Ok?)
    Anonym (Absolut!) skrev 2019-01-18 09:52:27 följande:

Lev som vanligt fram tills plus. När vi utreddes inför eventuell IVF var läkaren ytterst tydlig med just den biten. 

Tack! Svårt bara när man försöker och vill så gärna, 14 månader nu så man vill ju verkligen inte göra något som kan skada men har också fått förklarat för mig att ev embryo inte tar skada i början...

men jag går dit ikväll! Nu ska jag försöka ha kul och försöka slippa tänka på äl, bim, crinone, Letrozol och alla andra mediciner, hormoner osv ..! Tack för svar!
  • Anonym (Absolut!)
    Anonym (Ok?) skrev 2019-01-18 10:02:02 följande:
    Tack! Svårt bara när man försöker och vill så gärna, 14 månader nu så man vill ju verkligen inte göra något som kan skada men har också fått förklarat för mig att ev embryo inte tar skada i början...

men jag går dit ikväll! Nu ska jag försöka ha kul och försöka slippa tänka på äl, bim, crinone, Letrozol och alla andra mediciner, hormoner osv ..! Tack för svar!
    Det var just därför gynekologen var så noga med det. Man blir lite galen till slut, när man analysera minsta nysning. Jag är mitt uppe i det igen, fast med tvåan. Vi har återigen beslutat att leva som vanligt tills vi vet annat. Annars skulle jag bli (ännu mer ) knäpp
  • Anonym (Ok?)
    Anonym (Absolut!) skrev 2019-01-18 10:06:20 följande:

Det var just därför gynekologen var så noga med det. Man blir lite galen till slut, när man analysera minsta nysning. Jag är mitt uppe i det igen, fast med tvåan. Vi har återigen beslutat att leva som vanligt tills vi vet annat. Annars skulle jag bli (ännu mer ) knäpp

Tack <3 alltså det känns så skönt att höra sånt fast det är rent av helt logiskt egentligen. Men man är inte så logisk när önskan är sååå stor! Ska verkligen försöka - och du, lycka till!
  • Anonym (Absolut!)
    Anonym (Ok?) skrev 2019-01-18 10:11:56 följande:
    Tack <3 alltså det känns så skönt att höra sånt fast det är rent av helt logiskt egentligen. Men man är inte så logisk när önskan är sååå stor! Ska verkligen försöka - och du, lycka till!
    Detsamma. Och ha en riktigt trevlig kväll!
  • Anonym (Ok?)
    Anonym (B) skrev 2019-01-18 10:01:05 följande:

Det finns inget foster förrän någon vecka senare. Så drick du.

Jaså? Nä något med gulesäcken har jag hört som embryot livnär sig på i allra första början.. men ja, jag går dit ikväll och jag tänker försöka ha kul! Evigheter sen jag va med alla mina tjejkompisar så det behövs nog!
  • Anonym (A)

Lev som vanligt tills att du testar positivt.

Svar på tråden Negativt på äl+9 - okej att dricka alkohol ikväll?