• Äldre 18 Jan 11:12
    110 visningar
    0 svar
    0
    110

    vuxenpsykiatrin "går en bakom ryggen"?

    Någon mer som känner att akutpsyk och vuxenpsykiatrin går en bakom ryggen? Har varit i kontakt med akutpsyk 2 gånger på grund av PTSD och panikångest och försökte gå hos vuxenpsykiatrins psykologer (för ett par år sedan). Men tyckte att dessa var känslokalla och kliniska så jag bytte till privat alternativ som fungerade mycket bättre.
    Nu fyra år senare fick jag söka akut igen och ville ha en samtalskontakt för panikångest. Fick en underläkare på typ 25 år som i journalanteckningarna skrev en hel roman och spekulerade i en massa tillstånd som jag inte sökte för. Skickade remisser hit och dit fast att jag bara ville ha remiss till min vårdcentral. Skrev allt möjligt om depressionstillstånd osv. Fast jag inte är deprimerad och inte bedömdes vara så när jag besökte akutmottagningen. Fattar ingenting men har nu fått ökad ångest av att känna mig så felbehandlad. Några fler som råkat ut för detta?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2019-01-18 11:18
    Jag känner också att jag oroar mig för vad läkarna skriver i ens journal och att detta ska "föja med en" och påverka en negativt när man söker annan vård. Typ som att man skulle få ett sämre bemötande för att folk tror att man är knäpp.

Svar på tråden vuxenpsykiatrin "går en bakom ryggen"?