• Syskonlängtan2019

Bruna flytningar/blodrester

Hej!

Tänkte bara kolla om någon har varit med om liknande. Fick en blödning för två veckor sen i vecka 6+3, var in och gjorde VUL och man hittade en hjärta som slog. Efter det fick jag bruna flytningar (inget mer färskt blod). Sen hade jag cellprov några dagar senare, och efter det så har jag haft bruna flytningar/blodrester. Nu har det gått 10 dagar och jag har fortfarande bruna flytningar/blodrester.

Hur länge kan det vara såhär? Har inte haft något färskt blod efter detta. Min bästa vän har precis fått reda på ett missfall så tankarna snurrar en del. Samtidigt har jag läst att så länge det inte är färskt blod så behöver man inte oroa sig.

Förstår att det kan vara individuellt, men är det någon som haft bruna flytningar länge efter?

• Svar på tråden Bruna flytningar/blodrester
  • Aamon

Vet folk som blött färskt blod närmast konstant och tidvis så mycket som en mens i början av graviditeten och allt har gått bra.

Hade i grav 2 som bruna spottings. Såg att fostret levde v8+3. Fortsatte ha bruna spottings (första draget när man torkade sig ca 1 gång/dag). Konstaterades i v14 att fostret dog v8+5.

Det kan vara tecken på allt och inget. Jag får dock spottings i ca 2 v efter varje cellprov så för mig är det normalt.

• Syskonlängtan2019
    Aamon skrev 2019-01-18 12:19:46 följande:

Vet folk som blött färskt blod närmast konstant och tidvis så mycket som en mens i början av graviditeten och allt har gått bra.

Hade i grav 2 som bruna spottings. Såg att fostret levde v8+3. Fortsatte ha bruna spottings (första draget när man torkade sig ca 1 gång/dag). Konstaterades i v14 att fostret dog v8+5.

Det kan vara tecken på allt och inget. Jag får dock spottings i ca 2 v efter varje cellprov så för mig är det normalt.

Tufft att gå så länge utan att veta att fostret dött.. Tack för att du delar med dig! Det var mitt första cellprov så vet inte riktigt vad som är vanligt eller ej, men det ser ut att bli ljusare och ljusare. Men ska till bm på tisdag iaf så får se vad hon säger. Har haft mitt illamående som kommit och gått som det brukar så gravidsymptomen är kvar iaf.
  • Barajag12345

Jag hade brunt blod i ca 3 veckor från vecka 7, men sedan avtog de. 
    Nu är jag i vecka 30 och allt verkar OK Glad

• Syskonlängtan2019
    Barajag12345 skrev 2019-01-18 16:48:13 följande:

Jag hade brunt blod i ca 3 veckor från vecka 7, men sedan avtog de. 

Nu är jag i vecka 30 och allt verkar OK 

Tack för att du delar med dig, skönt att höra att fler haft det utan att det varit något konstigt! Härligt att höra, håller tummarna att det fortsätter i rätt riktning. :)
Svar på tråden Bruna flytningar/blodrester