• Anonym (ts)

    Hans dotter är otrevlig mot mig!

    Vet inte var jag ska börja nånstans. Lever med min sambo o hans ena barn varannan vecka. Han har en vuxen son som hälsar på rätt ofta som jag har en god relation till. Men hans dotter? Jag vet inte var jag ska börja men hennes attityd mot mig börjar bryta ner mig.

    Ända sen början så har jag känt att hon har varit väldigt svartsjuk över att hennes pappa träffade mig. Att hennes mamma gjort samma sak verkar kvitta men det var inte okej när hennes pappa gjorde samma sak.

    Har sett till att hålla mig lite undan när hon är här, mest för att hon o hennes pappa ska få tid ihop men också för att jag är trött på alla giftiga kommentarer som hon kommer med mot mig. Inget som jag gör är bra. Har jag lagat en god middag så ska hon klaga o påpeka att hon håller på att spy rätt ut, då får hennes pappa laga nåt annat. Hon kan kasta in sina mensbindor eller blodade trosor i min necessär, när jag säger det här till min sambo så säger han åt henne men då säger hon bara att hon inte gjort det med flit.

    Hon fäller väldigt taskiga kommentarer till mig när hennes pappa inte hör. Nu kanske ni tänker att vad gör jag? Absolut ingenting! Oavsett hur elak hon än är så har jag bemött det med att fortsätta vara trevlig och respektfull. Nu börjar det däremot bryta ner mig och jag känner nånstans att det här måste få ett slut.

    Snälla hjälp mig. Vad har jag rätt att göra och säga ifrån om?

    Med vänlig hälsning/en väldigt lessen kvinna

  • Svar på tråden Hans dotter är otrevlig mot mig!
  • Deceree1

    Pappan måste ta tag i det o ha ett allvarligt snack med henne. Är han konflikträdd. Ju mer han tillåter hennes beteende desto omedgörlig blir hon. Hon ska inte vara den som bestämmer i er familj. Pappan måste sätta ner foten. Nu.

  • Anonym (ts)
    Långbenopluto skrev 2019-01-19 11:40:59 följande:

    Men vad fan? Riv i åt henne och bli förbannad!


    Det är fler som har sagt åt mig om det men min sambo säger bara att jag ska ha tålamod. Hon är bara ett barn säger han och hon kommer växa ifrån beteendet. Men det blir inte bättre utan hon blir värre för varje år.
  • Anonym (ts)
    Deceree1 skrev 2019-01-19 11:42:34 följande:

    Pappan måste ta tag i det o ha ett allvarligt snack med henne. Är han konflikträdd. Ju mer han tillåter hennes beteende desto omedgörlig blir hon. Hon ska inte vara den som bestämmer i er familj. Pappan måste sätta ner foten. Nu.


    Han är konflikträdd. Försöker säga till och när jag hittade mensbinda för sjunde gången i min necessär så brann han av på henne. Då började hon gråta och då fick han dåligt samvete för att han hade sagt åt henne. Han är liksom rädd för henne, hon kan börja gråta så fort nåt blir lite jobbigt o det klarar han inte av.
  • Anonym (Giggi)

    Flytta ut och bli särbo istället.Och Träffa honom när gan inte har sin dotter.Nya familjerna ger ofta problem och barnen protesterar att deras föräldrer har hittat en partner.Barnet vill ha sin föräldrer för sig själv och inte dela med nån utomstående .

  • Anonym (H)

    Din man är en mes.

    Tycker hon inte o din mat får hon vara utan, inte laga någon ny.

    Släng hennes bindor i hans grejor så får han se hur fräscht han tycker det är och om han inte fattar så får hon börja betala för det hon förstör. Kanske rentav slänga hennes bindor i hennes necessär/säng/skrivbord.

  • Anonym (ts)
    Anonym (Giggi) skrev 2019-01-19 11:46:20 följande:

    Flytta ut och bli särbo istället.Och Träffa honom när gan inte har sin dotter.Nya familjerna ger ofta problem och barnen protesterar att deras föräldrer har hittat en partner.Barnet vill ha sin föräldrer för sig själv och inte dela med nån utomstående .


    Jo men det är klart att jag har tänkt på det. Kruxet för dem är att går vi isär så kan inte de bo kvar för det klarar inte han ekonomiskt o det skulle både han o hon inte klara av.

    Det är som att hon inte vill att jag ska försvinna men hon kan ändå inte behandla mig schysst.

    Kanske ska tillägga att hon är inblandad i mycket konflikter med kompisar också. Föräldrar kontaktar min sambo om att hon mobbar så personlighetsdraget finns liksom där.
  • Anonym (ts)
    Anonym (H) skrev 2019-01-19 11:49:25 följande:

    Din man är en mes.

    Tycker hon inte o din mat får hon vara utan, inte laga någon ny.

    Släng hennes bindor i hans grejor så får han se hur fräscht han tycker det är och om han inte fattar så får hon börja betala för det hon förstör. Kanske rentav slänga hennes bindor i hennes necessär/säng/skrivbord.


    Jag har varit nära att lägga hennes bindor i hennes necessär men det känns bara lite barnsligt att göra så. Kanske är det enda som funkar? Vad vet jag? :(
  • Anonym (ts)
    taquine skrev 2019-01-19 12:05:05 följande:

    Låter som en liten bitch, hur gammal är hon?


    Snart 17.

    Det tycker jag också att hon är men det kan jag hålla tyst om att jag tycker.

    Kan inte bara skylla på dålig uppfostran heller för sonen är en makalöst fin ung man.
Svar på tråden Hans dotter är otrevlig mot mig!