• LenSen

    Förstagångare för IVF under januari/februari 2019

    Hej alla,
    Jag kommer påbörja ivf behandling under sista veckan i januari och hoppas att det ör fler som är i samma situation som jag. Jag går på Sophiahemmet i Stockholm och det är mitt första ivf försök. Jag tror att skulle kännas tryggare och mindre oroligt om vi kunde dela med sig av funderingar, rädslor och resultat med er andra!

  • Svar på tråden Förstagångare för IVF under januari/februari 2019
  • AHG
    LenSen skrev 2019-01-19 18:59:14 följande:

    Hej alla,

    Jag kommer påbörja ivf behandling under sista veckan i januari och hoppas att det ör fler som är i samma situation som jag. Jag går på Sophiahemmet i Stockholm och det är mitt första ivf försök. Jag tror att skulle kännas tryggare och mindre oroligt om vi kunde dela med sig av funderingar, rädslor och resultat med er andra!


    Hej,

    Vi går också på Sophiahemmet och är just nu igång med första behandlingen, planerat äggplock imorgon, så har sprutat i ca 1,5 veckor.

    Förstår att ni verkligen har en spänd väntan framför er nu fram tills att får köra igång! Jag tyckte den väntan var sååå lång.

    Hur gamla är ni? Och har ni någon orsak med er till varför ni får göra ivf?
  • Soffpotatisen
    AHG skrev 2019-01-20 16:39:21 följande:

    Hej,

    Vi går också på Sophiahemmet och är just nu igång med första behandlingen, planerat äggplock imorgon, så har sprutat i ca 1,5 veckor.

    Förstår att ni verkligen har en spänd väntan framför er nu fram tills att får köra igång! Jag tyckte den väntan var sååå lång.

    Hur gamla är ni? Och har ni någon orsak med er till varför ni får göra ivf?


    Hoppar in här! Är 25 år, PCOS utan någon menscykeln alls.. går på nordic ivf och gör äggplock på tisdag :D sprutat med 125 E i 1,5 vecka. Vad är din orsak?
  • AHG
    Soffpotatisen skrev 2019-01-20 18:26:43 följande:

    Hoppar in här! Är 25 år, PCOS utan någon menscykeln alls.. går på nordic ivf och gör äggplock på tisdag :D sprutat med 125 E i 1,5 vecka. Vad är din orsak?


    Är det första äggplocket som väntar imorgon?

    Jag har precis gjort mitt under morgonen, gick bättre än förväntat :)

    Vi har ingen riktigt orsak, förutom att dom sent upptäckte en något låg äggreserv hos mig, så har fått köra med maxdos av gonal-f i 10 dagar och idag fick vi ut 4 stycken ägg.
  • Soffpotatisen
    AHG skrev 2019-01-21 11:27:41 följande:

    Är det första äggplocket som väntar imorgon?

    Jag har precis gjort mitt under morgonen, gick bättre än förväntat :)

    Vi har ingen riktigt orsak, förutom att dom sent upptäckte en något låg äggreserv hos mig, så har fått köra med maxdos av gonal-f i 10 dagar och idag fick vi ut 4 stycken ägg.


    Ja det är första äggplocket, inte så jättenervös.. mer orolig för att det ska gå åt helsike igen. Hade ett MA efter lågdosstimulering under hösten.

    Jaha okej! Håller tummarna för dig!
  • AHG
    Soffpotatisen skrev 2019-01-21 22:16:40 följande:

    Ja det är första äggplocket, inte så jättenervös.. mer orolig för att det ska gå åt helsike igen. Hade ett MA efter lågdosstimulering under hösten.

    Jaha okej! Håller tummarna för dig!


    Hur gick äggplocket för dig? Kan det t om vara så att du hunnit få något tillbaka? :)

    Tråkigt med ert MA! :( gjorde ni naturliga försök eller insemination då det hände?
  • Soffpotatisen
    AHG skrev 2019-01-26 09:58:51 följande:

    Hur gick äggplocket för dig? Kan det t om vara så att du hunnit få något tillbaka? :)

    Tråkigt med ert MA! :( gjorde ni naturliga försök eller insemination då det hände?


    Hej! Äggplocket gick bra, fick ut 5 ägg och jag hade mest mensvärk resten av dagen men hanterbart! Vi fick tillbaka ett fint 2dagars embryo i torsdags! De andra 4 var också befruktade och skulle odlas vidare :D

    Vi gjorde ett naturligt försök efter gonal-f och ovitrelle! Slutade utvecklad tidigt men tog några veckor innan jag började blöda så de va tråkigt men nu hopps jag på detta verkligen! Ingen idé att tolka symtom för lutinus ger så mycket symtom! :)

    Uppdatera mig gärna vart i processen du är nu?:)
  • AHG
    Soffpotatisen skrev 2019-01-27 14:06:17 följande:

    Hej! Äggplocket gick bra, fick ut 5 ägg och jag hade mest mensvärk resten av dagen men hanterbart! Vi fick tillbaka ett fint 2dagars embryo i torsdags! De andra 4 var också befruktade och skulle odlas vidare :D

    Vi gjorde ett naturligt försök efter gonal-f och ovitrelle! Slutade utvecklad tidigt men tog några veckor innan jag började blöda så de va tråkigt men nu hopps jag på detta verkligen! Ingen idé att tolka symtom för lutinus ger så mycket symtom! :)

    Uppdatera mig gärna vart i processen du är nu?:)


    Så skönt att plocket och återföringen gick bra :)

    Då ligger vi väldigt lika i processen då vi fick tillbaka ett 2-dagars i onsdags och har två stycken som skulle odlas vidare, dock inte alls lika utvecklade som det vi fick tillbaka. Fick ni veta hur många celler era embryon hunnit få? Och vad fick du för testdag?

    Håller med, lutinus kan verkligen ge massa symptom vissa dagar och andra dagar inga alls!
  • Soffpotatisen
    AHG skrev 2019-01-27 15:20:14 följande:

    Så skönt att plocket och återföringen gick bra :)

    Då ligger vi väldigt lika i processen då vi fick tillbaka ett 2-dagars i onsdags och har två stycken som skulle odlas vidare, dock inte alls lika utvecklade som det vi fick tillbaka. Fick ni veta hur många celler era embryon hunnit få? Och vad fick du för testdag?

    Håller med, lutinus kan verkligen ge massa symptom vissa dagar och andra dagar inga alls!


    Jaha! Ja det gör vi ju då! Ne fick inte veta hur många celler men borde ju vara 4-6 eller nåt? Ingen aning de hade odlats i typ 48 h iaf ju :) testdag blir 9/2 men ska börja tjuvtesta mån 4/2! När har du testdag?
  • Raggie

    Hej! På tisdag är det dags att börja med långt protokoll. Nässpray 2×3 per dag. Hur tyckte ni andra det va att göra långt protokoll?

  • jooo

    Tagit första sprutan gonal f 200 enheter här kort protokoll. Gör syskonförsök privat i falun. Sonen kom spontant.

  • AHG
    Soffpotatisen skrev 2019-01-30 15:21:12 följande:

    Jaha! Ja det gör vi ju då! Ne fick inte veta hur många celler men borde ju vara 4-6 eller nåt? Ingen aning de hade odlats i typ 48 h iaf ju :) testdag blir 9/2 men ska börja tjuvtesta mån 4/2! När har du testdag?


    Hur går det för dig? Tjuvtest som väntar imorgon?

    Jag fick testdag den 11/2, så en vecka kvar och vi kommer inte våga tjuvtesta, men tänker att det lär märkas innan dess iaf. Hur gick det för era andra embryon, blev det några till frysen?
  • AHG
    regina87 skrev 2019-02-02 15:42:36 följande:

    Hej! På tisdag är det dags att börja med långt protokoll. Nässpray 2×3 per dag. Hur tyckte ni andra det va att göra långt protokoll?


    Hej,

    Har tyvärr inga erfarenheter av långt protokoll,endast kort. Men hoppas det går bra för dig!
  • AHG
    jooo skrev 2019-02-03 16:21:02 följande:

    Tagit första sprutan gonal f 200 enheter här kort protokoll. Gör syskonförsök privat i falun. Sonen kom spontant.


    Välkommen! Då har du några spännande veckor framför dig med sprutor och äggplock nu. Håller tummarna att det går bra för er!
  • Ciljan

    Hej! Jag ska snart ta min första Gonal-F spruta, väntar på mensen så jag kan ringa kliniken..

    Vi har inga barn sedan innan, försökt i 3 år nu, 2 år på egen hand och efter utredning upptäckte vi PCOS hos mig, och min man har azospermi, dvs 0 spermier i sädesvätskan. Så inte konstigt det inte blev något.. Efter ett år av fruktansvärd ångest fick vi nu i januari äntligen glada besked, genom biopsi i testikel/bitestikel har man hittat spermier hos min man.

    Så nu får vi äntligen vara hoppfulla igen Skrattande

    Lycka till ni också! :) :) Nu kör vi!

  • Raggie

    Är det vanligt att man mår dåligt av suprecur nässpray ?

Svar på tråden Förstagångare för IVF under januari/februari 2019