• lingondripp

    Vad ge kompisen för vagnen?

    Hej,

    Min kompis ska ge oss sin barnvagn, men jag skulle gärna henne något för den i vilket fall. Hon har en Emmaljunga som hon köpte för 5000 kr (halva priset). Hon har sen haft den till två barn, men skicket är bra. Vad hade hon kunnat få på blocket ex?

    Tacksam för svar! :)

  • Svar på tråden Vad ge kompisen för vagnen?
  • Anna60

    Ge henne en tusenlapp. Eller 500 kr om du inte har råd med 1000. Bättre än inget och det visar din goda kompisvilja.

  • lingondripp

    Tack för svaret! Vi har egentligen råd att ge mer än 1000 kr, men det kanske räcker? Vi räknar ju med några knapra år framöver.

  • lingondripp

    Tack för svaret! Jag har försökt titta på blocket, men alla vagnar är jättedyra (minst 3000 kr de flesta), så då gissar jag att det är såna för inköpspris 10 000 kr. Jag kan tyvärr inte min kompis modell... och vill inte fråga heller, utan bara överraska henne med en lämplig summa. :)

  • Minis4567

    Vilken fin gest av din vän och även av dig som vill ge en summa för vagnen. Vill hon inte ta emot pengarna så säg att hon sätter in hälften på barnens sparkonton.

  • Sommarskuggan

    När hon köpte den för halva priset, var det begagnat eller från en affär? Ålder på vagnen?

    Var den begagnad innan och nu använts till 2 barn sålåter 1k perfekt.

  • lingondripp

    Tack för alla svar! :)

    Hon köpte den ny för halva priset, det var en utgående modell de fyndade. Så den har bara använts till två barn.

Svar på tråden Vad ge kompisen för vagnen?