• Anonym (TS)
    Äldre 21 Jan 16:01
    295 visningar
    14 svar
    14
    295

    Saker att göra i Seattle

    Jag har bokat in en resa till Seattle i vår.
    Har ni några tips på vad man kan/ska göra?

  • Svar på tråden Saker att göra i Seattle
  • Anonym (TS) Trådstartaren
    Äldre 21 Jan 17:43
    #1

    Är det verkligen ingen som har några tips?

  • Äldre 21 Jan 19:26
    #2

    Intresseområden? Själv har jag varit på balett och klassiska konserter av god kvalitet, sett på typisk amerikansk sport: baseball, football och basket. Men särskilt kul är staden inte...

  • Anonym (TS) Trådstartaren
    Äldre 21 Jan 19:54
    #3
    FtS70 skrev 2019-01-21 19:26:56 följande:

    Intresseområden? Själv har jag varit på balett och klassiska konserter av god kvalitet, sett på typisk amerikansk sport: baseball, football och basket. Men särskilt kul är staden inte...


    Jag är öppen för allt!

    Men det måste väl finnas mer roligt än sport?

    Är det nfl eller college fotball man ska titta på?
  • Äldre 21 Jan 20:06
    #4

    Skall du dit i vår lär det få bli baseboll eller europeisk fotboll. Annars anordnas det rätt mycket kulturarrangemang, konserter etc... Många välmående, välavlönade liberala amerikaner med hipsterlook...

  • Anonym (TS) Trådstartaren
    Äldre 22 Jan 09:57
    #5
    FtS70 skrev 2019-01-21 20:06:09 följande:

    Skall du dit i vår lär det få bli baseboll eller europeisk fotboll. Annars anordnas det rätt mycket kulturarrangemang, konserter etc... Många välmående, välavlönade liberala amerikaner med hipsterlook...


    Så baseball då.
    Men det måste ju finnas något annat att göra? Gamla grunge ställen? Museum? Turistställen? Bra ställen att fotografera skylinen på? Någonting utanför själva stan som är sevärt?
    Det är ju till exempel inte så långt till Vancouver och Kanada därifrån väl?
  • Äldre 22 Jan 10:17
    #7

    Har du bokat en resa utan att ha en aning om vad du vill göra där?

    Min svåger/svägis var i Seattle nyligen och besökte bl a Orcas Island för att få se späckhuggare. Det får bli mitt tips.
    Vancouver är nog värt ett besök och där kanske du kan se en NHL-match om hockey är intressant.

  • Anonym (TS) Trådstartaren
    Äldre 22 Jan 10:40
    #8
    Duckan skrev 2019-01-22 10:17:49 följande:

    Har du bokat en resa utan att ha en aning om vad du vill göra där?

    Min svåger/svägis var i Seattle nyligen och besökte bl a Orcas Island för att få se späckhuggare. Det får bli mitt tips.
    Vancouver är nog värt ett besök och där kanske du kan se en NHL-match om hockey är intressant.


    Japp! Det är lite så jag jobbar

    Orcas Island lät ju jättecoolt. Det måste jag göra, tack så mycket för tipset!
  • Äldre 22 Jan 10:45
    #9

    www.futureofflight.org/boeing-tour-seattle

    Byggnaden är så stor att det kan bildas regnmoln inomhus. Det går att boka paket med transport om man inte har hyrbil.

  • Äldre 22 Jan 10:46
    #10

    Man kan handla på REI och bestiga Mt Rainier. Besöka Olympic Peninsula.

  • Äldre 22 Jan 10:46
    #11

    Coolt av dig ts, att bara boka och dra!

    Om du gillar/gillade grungen en gång i tiden kan det ju vara kul att gå de fotspåren förstås.

  • Äldre 22 Jan 10:50
    #12
  • Äldre 22 Jan 13:17
    #13

    Folk är trevliga, kaffet är gott och tempot lågt. Men klimatet suger och stan ÄR trist. Jobbet tog mig dit; vad har du för ursäkt?

  • Äldre 22 Jan 13:24
    #14

    Nu var det väääldigt länge sedan jag var där, men jag gillade verkligen staden. Jag ver ute i området vid Space Needle och sedan gick jag en "underground tour" som var väldigt rolig. Nuvarande Seatlle är delvis byggt ovanpå den gamla staden som förstördes i en brand.

    Man kan åka monorail mellan downtown och området där Space Needle finns.

Svar på tråden Saker att göra i Seattle