• Anonym (lilja)

Saknar honom inte, göra slut?

När jag och min pojkvän är tillsammans hemma hos någon av oss eller ute så har vi jättekul, vi funkar bra ihop, vi tar hand om varandra, vi delar på allt, skitbra sex osv. Allt är perfekt typ och jag gillar det verkligen och jag älskar honom verkligen. Men när vi inte gör något ihop, när vi är hemma i varsin lägenhet, när någon av oss reser eller så, då saknar jag honom inte. Det ska man väl göra? Borde jag göra slut om jag inte saknar honom?

• Svar på tråden Saknar honom inte, göra slut?
  • Lilyje

Nej man måste inte sakna varandra. Det tycker jag snarare är bra, så slipper man ödsla tid och energi på att sakna den andra och kan ägna sig åt sina egna saker.

Betyder absolut inte att man inte älskar varandra.

M 2010 | B 2017 | A 2019
  • Anonym (...)

Beror väl på hur länge ni är ifrån varandra? Om det gått en månad utan att du saknat honom så kanske det är läge att gå vidare.... Men är det nån dag eller 2 så betyder väl inte det så mycket, det är skönt med egentid emellanåt helt klart, men inte lämnar jag frun för det...

• Anonym (lilja)
    Anonym (...) skrev 2019-01-21 19:25:54 följande:

Beror väl på hur länge ni är ifrån varandra? Om det gått en månad utan att du saknat honom så kanske det är läge att gå vidare.... Men är det nån dag eller 2 så betyder väl inte det så mycket, det är skönt med egentid emellanåt helt klart, men inte lämnar jag frun för det...

Mellan några dagar och några veckor är vi isär. Det beror på.
  • Lilyje
    Anonym (lilja) skrev 2019-01-21 19:35:08 följande:

Mellan några dagar och några veckor är vi isär. Det beror på.

Har ni ingen kontakt när ni är isär?
    M 2010 | B 2017 | A 2019
  • Anonym (lilja)
    Lilyje skrev 2019-01-21 19:46:12 följande:
    Har ni ingen kontakt när ni är isär?
    Väldigt lite eller ingen tills det är dags att ses igen.
  • Anonym (Nja)

Det låter väl inte så farligt, snarare sunt att du har annat att göra och tänka på under tiden. Skulle tycka att det vore värre om du kände att du saknade honom för mycket efter bara någon dag, både för att man inte bör hänga upp sig för mycket på andra människors närvaro och för att jag åtminstone hade varit orolig för att man tröttnar snabbare på varandra om man är med varandra ständigt. Min kille bor 5 minuters promenadväd från mig men det kan lätt gå dagar eller en vecka utan att vi ses även om vi smsar dagligen.

• Anonym (varför)

Varför ska man de?? Måsteväl va hur de känns när ni träffas som spelar roll??

• Anonym (Lite salt)

Det låter som den mest korkade anledningen jag hört: du älskar honom, ni trivs tillsammans och har skitbra sex, men det uppfyller inte mallen från nån romantisk amerikansk film och då vill du göra slut? Jisses. Vissa har inte problem, de skapar dem själva.

• Anonym (Hejsvejs)

Jag saknade inte mitt ex heller, men sen när vi sågs ville jag ändå knappt vara med honom, sexet var inte bra, inget fanns där. Så då gjorde jag slut. Nu med min nuvarande, åker han bort känner jag inte en saknad så pass som du verkar tro att man "ska" men jag älskar honom och vi har det superbra. Han släpper jag inte taget om :D jag tror du gör ett misstag om du gör slut, om du inte känner dig osäker med honom i övrigt

• Anonym (lilja)
    Anonym (varför) skrev 2019-01-21 20:12:34 följande:

Varför ska man de?? Måsteväl va hur de känns när ni träffas som spelar roll??

Min syster tycker jag är helknäpp som kan gå 5-6 veckor utan att sakna den jag älskar. Eller som hon säger påstår mig älska. Hon är inte den enda.
  • Anonym (Vi)
    Anonym (lilja) skrev 2019-01-21 20:30:12 följande:

Min syster tycker jag är helknäpp som kan gå 5-6 veckor utan att sakna den jag älskar. Eller som hon säger påstår mig älska. Hon är inte den enda.

Det är så många som tycker att de är experter på relationer och vet vad andra känner. Problemet är att de utgår från sig själva och tar sina egna känslor som referens för vad andra SKA känna.

Lyssna inte, du känner dig och din relation bäst, tycker det är oförskämt av dem att säga vad du ska känna.
  • Anonym (Sissela)

Du älskar honom och trivs i ert förhållande. Du behöver verkligen inte göra slut för att du inte saknar honom. Personligen vet jag att det är dags att dumpa när man tycker att det är superskönt när ens respektive är iväg så man slipper den personen ett tag. Men så låter det ju inte på dig. Låter som ett tryggt och sunt förhållande.

Svar på tråden Saknar honom inte, göra slut?