• nathalieejj

VI SOM ÄR OTÅLIGA!!

Alltså varför tar det sån tid mellan äl och bim, PÅ RIKTIGT! Jag är extremt otålig och vill kunna testa NU! Jag har bim 31/1 så är på bim-9, vill bara ha söndag så jag kan testa! Har alltid plussat på ca bim-4 så hopps på att göra det igen. Vaknade upp med yrsel och illamående, har haft lite tung huvudvärk hela dagen. Nästan så jag känner mig sjuk. Ja klart kanske börjar bli sjuk på riktigt också men man kan ju hopps det är en gravsymtom. Kom igen och gnäll med mig hahah!

• Svar på tråden VI SOM ÄR OTÅLIGA!!
  • FruW85
    nathalieejj skrev 2019-01-22 14:30:31 följande:

Alltså varför tar det sån tid mellan äl och bim, PÅ RIKTIGT! Jag är extremt otålig och vill kunna testa NU! Jag har bim 31/1 så är på bim-9, vill bara ha söndag så jag kan testa! Har alltid plussat på ca bim-4 så hopps på att göra det igen. Vaknade upp med yrsel och illamående, har haft lite tung huvudvärk hela dagen. Nästan så jag känner mig sjuk. Ja klart kanske börjar bli sjuk på riktigt också men man kan ju hopps det är en gravsymtom. Kom igen och gnäll med mig hahah!

Haha, oh ja, jag känner igen det där. Av någon anledning så blir dagarna bara längre och längre efter äl... När jag var på äl+4 så fick appen dessutom för sig att "Nä men idag är det nog äl ändå", så det blev helt plötsligt fyra extra dagar för mig. Låter kanske löjligt, men fy sjutton vad lång tid det känns som när man är mitt uppe i det..
  • Eightbelow

Förstår dig precis! Dagarna mellan äl och bim är typ dubbelt så långa även fast man försöker att inte tänka på det :?(

• nathalieejj

Ja jag sa sist att denna gång ska jag inte tänka på det, inte läsa om det, inte ta test innan mens men vad händer? Jo man söker på allt, man väntar tills det slår om till ny dag och går in på appen oh räknar ner, testar tok för tidigt, allt! Sen det värsta när man väl kan testa, då är man inte gravid! :( denna gång hoppas jag extra mycket!! När har ni bim?

• FruW85
    nathalieejj skrev 2019-01-22 14:45:15 följande:

Ja jag sa sist att denna gång ska jag inte tänka på det, inte läsa om det, inte ta test innan mens men vad händer? Jo man söker på allt, man väntar tills det slår om till ny dag och går in på appen oh räknar ner, testar tok för tidigt, allt! Sen det värsta när man väl kan testa, då är man inte gravid! :( denna gång hoppas jag extra mycket!! När har ni bim?

Ja men precis! Googlar symtom, stirrar mig blind på tempkurvan och tänker inte många tankar som inte har med detta att göra.. Jag testade ju så klart också för tidigt den här gången, på äl+8 eller äl+12 (osäker på vilket som stämmer) Dock hade jag ett ma i dec och har haft så sjukt mycket symtom sedan två veckor innan äl så kände att jag var tvungen att testa ifall tempen lurade mig helt.. Men nej, såg ju inte mycket.. möjligtvis att jag såg ett ljust, ljust streck men det kan ju lika gärna vara önsketänkande.. Det jag känt i flera veckor beror ju iaf uppenbarligen inte på en graviditet...
    Är på äl+12 eller äl+15 idag. Osäker på hur många dagar jag har mellan äl och bim så vet inte exakt vilken dag den beräknas komma. Du då?
  • Eightbelow
    nathalieejj skrev 2019-01-22 14:45:15 följande:

Jag är exakt likadan, så irriterande och man blir lika besviken varje månad för att man har inbillat sig att jo nu är jag gravid ändå :( jag har bim den 19/2 så jag väntar på äl nu! Hoppas det går bra för dig denna månaden, inte så många dagar kvar till bim för dig :)
  • Frekvens

Exakt samma här. BIM 31/1 och jag vill bara veta NU.

Sa till mig själv att inte testa tidigt och hålla på som en galning men här sitter jag.... gah! Håller tummarna för oss alla <3

Missfall 1/11-18
  • nathalieejj

Ja herregud så man håller på! Beundrar dom som väntar på mensen och testar typ en vecka efter bim hahah aldrig att jag klarar! Jag har redan testat och såklart visar inget men det hade jag redan fattat! Köpt dessa test som mäter 10 mIU/ml. Jag hade ett MA i november som tog riktigt hårt på mig. Skulle varit i vecka 17 idag. Nu hoppas jag såååå mycket

• FruW85
    nathalieejj skrev 2019-01-22 17:59:13 följande:

Ja herregud så man håller på! Beundrar dom som väntar på mensen och testar typ en vecka efter bim hahah aldrig att jag klarar! Jag har redan testat och såklart visar inget men det hade jag redan fattat! Köpt dessa test som mäter 10 mIU/ml. Jag hade ett MA i november som tog riktigt hårt på mig. Skulle varit i vecka 17 idag. Nu hoppas jag såååå mycket

Ja men samma här...hade ett test hemma och tänkte att "Jag ska INTE testa förrän några dagar efter bim bara för att vara säker" Det gick ju sådär.. Nu har jag fått beställa hem en ny förpackning som kommer imorgon eller i övermorgon så nu blir det ju iaf inget testat innan tidigast torsdag haha.

Åh, jag beklagar :( Hade själv ett i dec..tror jag skulle varit i v18 nu om jag tänker rätt...förjävligt är det :(
  • nathalieejj

Extremt tråkigt är det! Jag har alltid blivit gravid på andra försöket så hoppas det händer nu med. Jag äter rosenrot denna gång, eller gjorde. slutade när jag fick glad gubbe. :) Jag kommer testa fredag om jag känner mig rätt sen blir det väl varje dag ahahah. 

• ballerinakakaoreo

Usch jag är i samma sits, det suger röv! 
    Jag är på bim-6 eller ÄL+10 idag och har tagit 4 tester hittills bara för att jag tyckte mig se ett svagt streck på det första testet som jag tog på ÄL+8. Strecken syns knappt med blotta ögat utan jag tar kort på dem och trixar lite med dem tills det syns ordentligt, och nu har jag bara ett test kvar som jag får vänta med tills BIM. Har otrolig molvärk med svullen mage, illamående, svullna bröst, yrsel då och då, otroligt trött och ökad törst. Säkert fler symptom men dessa är mest påtagliga. Jag kommer på mig själv sitta för att klicka hem nya test men tänker istället att jag har ett kvar och måste vara tålmodig, det blir ju så jäkla dyrt. Men det är så svårt.. Hur ska man göra för att dagarna ska gå fortare och slippa tänka på testerna??? 

• FruW85
    ballerinakakaoreo skrev 2019-01-22 22:52:19 följande:

Jag är på bim-6 eller ÄL+10 idag och har tagit 4 tester hittills bara för att jag tyckte mig se ett svagt streck på det första testet som jag tog på ÄL+8. Strecken syns knappt med blotta ögat utan jag tar kort på dem och trixar lite med dem tills det syns ordentligt, och nu har jag bara ett test kvar som jag får vänta med tills BIM. Har otrolig molvärk med svullen mage, illamående, svullna bröst, yrsel då och då, otroligt trött och ökad törst. Säkert fler symptom men dessa är mest påtagliga. Jag kommer på mig själv sitta för att klicka hem nya test men tänker istället att jag har ett kvar och måste vara tålmodig, det blir ju så jäkla dyrt. Men det är så svårt.. Hur ska man göra för att dagarna ska gå fortare och slippa tänka på testerna??? 

Själv har jag motsatt problem med testet jag tog - jag ser ett svagt, svagt streck men det försvinner helt på bild. Kan knappt redigera fram det om mitt liv hängde på det haha
    Dagarna går verkligen långsamt =/ Tyvärr har jag ingen aning om hur man får dom att gå fortare, eller hur man tänker på något annat, för det har jag inte lyckats med själv =/
    Nu är jag så illa tvungen att vänta med att testa eftersom jag inte har några hemma, dom kommer kanske idag. Får se om jag klarar att vänta till helgen eller om det blir test imorgon redan... (på äl+17 eller äl+13 borde väl ändå vara helt okej att testa?)
  • ballerinakakaoreo
    FruW85 skrev 2019-01-23 06:26:15 följande:

Själv har jag motsatt problem med testet jag tog - jag ser ett svagt, svagt streck men det försvinner helt på bild. Kan knappt redigera fram det om mitt liv hängde på det haha

Dagarna går verkligen långsamt =/ Tyvärr har jag ingen aning om hur man får dom att gå fortare, eller hur man tänker på något annat, för det har jag inte lyckats med själv =/

Nu är jag så illa tvungen att vänta med att testa eftersom jag inte har några hemma, dom kommer kanske idag. Får se om jag klarar att vänta till helgen eller om det blir test imorgon redan... (på äl+17 eller äl+13 borde väl ändå vara helt okej att testa?)

Om du lägger in bilden här så kanske jag kan redigera fram det åt dig! Kom testerna?

Jag är på ÄL+11 idag och såhär såg mitt test ut imorse, du borde ju kunna testa nu om du inte redan har gjort det. Jag vill gärna testa varje/varannan dag så jag ser att det blir någon skillnad på testen haha!

• FruW85
    ballerinakakaoreo skrev 2019-01-23 18:30:17 följande:
    Om du lägger in bilden här så kanske jag kan redigera fram det åt dig! Kom testerna?

Jag är på ÄL+11 idag och såhär såg mitt test ut imorse, du borde ju kunna testa nu om du inte redan har gjort det. Jag vill gärna testa varje/varannan dag så jag ser att det blir någon skillnad på testen haha!
    Tror det är rätt meningslöst, men lägger upp det ändå :)

Japp, testerna kom idag, så imorgon tänkte jag testa igen, så hoppas jag på ett plus :D

Åh, spännande! Där är det ju verkligen något :) Jag tyckte det tog ett tag innan jag fick ett tydligt streck senaste graviditeten så är lite försiktig med att testa för tidigt nu. Vill helst inte behöva bli glad för ett plus och sedan få ett tidigt missfall dagen efter heller =/ Men nu kan jag nog faktiskt inte vänta längre :)
  • Birdiz
    ballerinakakaoreo skrev 2019-01-22 22:52:19 följande:

Är exakt likadan.... tur ändå att de finns billigare teststickor.. Tröstar mig själv med att 10 st teststickor från testlagret kostar typ samma som ett från clearblue.. så då kan jag kosta på mig det ^^
  • Birdiz
    nathalieejj skrev 2019-01-22 17:59:13 följande:

Verkligen.. vem kan vänta till BIM eller tom EFTER! :P Jag testar alltid typ 4 dagar innan bim och tar 1-2 tester per dag och sitter och analyserar!
  • nathalieejj

Kan herregud! Jag testade på bim-10 man bah hallå klart du får negativt!! Men kroppen vill något annat..haha bim -7 idag och nu väntar jag nog till söndag säger jag nu men kommer sitta och kissa på stickan imorn endå haha

Birdiz skrev 2019-01-24 06:43:19 följande:

Verkligen.. vem kan vänta till BIM eller tom EFTER! :P Jag testar alltid typ 4 dagar innan bim och tar 1-2 tester per dag och sitter och analyserar!

• nathalieejj

Senaste grav fick jag detta bim-4 och senare på dagen fick jag plus på digitala! Hopps denna gång visar lika

(Inte nuvarande test!)

Svar på tråden VI SOM ÄR OTÅLIGA!!