• Anonym (Stoffe)

Visst är det dumt och meningslöst att berätta för någon att man är kär

Jaha. Nu är jag riktigt kär i en tjej i min omgivning. Det är ganska påfrestande. Jag är förvirrad och vet inte riktigt om det är besvarat. Men det känns som om det finns något mellan oss. Inget fysiskt har hänt. Ja nu är det så att jag så himla gärna vill berätta att hur fin hon är och hur himla kär jag är osv. Jag dagdrömmer om att det ska leda till något slags mirakel där hon ska säga att hon känner lika dant för mig osv. Självklar ska jag inte säga något. ABSOLUT INTE. Jag fattar ju att det bara blir pinsamt och meningslöst. Jag kan ju inte påverka hennes känslor på det sättet. Hon får ju inga känslor för mig bara för att jag beskriver mina för henne. Det spelar ju ingen roll vad jag säger till henne. Eller vad säger ni?

• Svar på tråden Visst är det dumt och meningslöst att berätta för någon att man är kär
  • Chattisen

Svårt att svara på, varför skulle du hålla känslorna inne? Har tjejen gett någon hint att hon är intresserad av dig? Hur känner ni varandra?

• Anonym (M)

Jag har vid ett tillfälle tagit mod till mig och berättat för någon att jag var kär i denne, inte för att jag ville ha ett gensvar utan för att jag ville att denne skulle förstå vad denne betydde för mig om vi skulle skiljas åt. Möjligheten just då var stor att denne skulle flytta till en annan stad och jag ville inte ha något outtalat mellan oss. Givetvis fick jag inget gensvar, bara att denne var smickrad och inte hade förstått hur jag kände. Flytten blev inte av och några år senare blev vi ett par efter att jag lagt ned min energi på att vara älskvärd istället för att bara bära runt på obesvarade känslor, kort sagt bli den slags person som jag själv hade fallit förr oavsett om min kärlek skulle bli besvarad eller inte. Vi är fortfarande tillsammans men ingen av oss nämner något om kärlek, någonsin. Vi tar hand om varandra och visar det på många andra sätt än genom ord. Folk är olika, vissa vill höra sådant medan andra aldrig behöver yttra orden. Mycket beror på hur hon är som person, om hon verkar intresserad, om ni har hunnit umgås nog för att känna att det finns något att bygga på. Om jag hade fått chansen att skriva om min historia med min sambo så hade jag nog valt att visa min kärlek innan jag talade om hur jag kände.

• Anonym (Stoffe)

[quote=79388581][quote-nick]Chattisen skrev 2019-01-23 20:56:35 följande:[/quote-nick]Svårt att svara på, varför skulle du hålla känslorna inne? Har tjejen gett någon hint att hon är intresserad av dig? Hur känner ni varandra?[/

Jodå hon har hintat. Lång ögonkontakt osv. Sånt känner man ju på sig. Fast helt säker kan man ju aldrig vara. Och hon hintar ju inte varje gång vi pratar med varandra. Du vet säker hur ångestfylld och nojig man blir av en förälskelse. Jag håller inte mina känslor inne. Det klarar jag inte. Det är nog ganska klart för henne att jag är intresserad men helt säker är jag förstås inte. Jag anstränger mig för att inte vara för på. Frågan jag ställer mig är om man bör tala om för henne vad man känner. Inte bara försöka visa det med blickar osv. Jag har liksom aldrig varit med om att det funkat när man talat om det för tjejen. Men jag kanske har fel. Du är väl tjej? Säg att du är intresserad av en kille som sen talar om för dig att han är kär i dig. Hur skulle du ta det? Skulle du tappa intresset?

• Anonym (Stoffe)

[quote=79388599][quote-nick]Anonym (M) skrev 2019-01-23 20:59:00 följande:[/quote-nick]Jag har vid ett tillfälle tagit mod till mig och berättat för någon att jag var kär i denne, inte för att jag ville ha ett gensvar utan för att jag ville att denne skulle förstå vad denne betydde för mig om vi skulle skiljas åt. Möjligheten just då var stor att denne skulle flytta till en annan stad och jag ville inte ha något outtalat mellan oss. Givetvis fick jag inget gensvar, bara att denne var smickrad och inte hade förstått hur jag kände. Flytten blev inte av och några år senare blev vi ett par efter att jag lagt ned min energi på att vara älskvärd istället för att bara bära runt på obesvarade känslor, kort sagt bli den slags person som jag själv hade fallit förr oavsett om min kärlek skulle bli besvarad eller inte. Vi är fortfarande tillsammans men ingen av oss nämner något om kärlek, någonsin. Vi tar hand om varandra och visar det på många andra sätt än genom ord. Folk är olika, vissa vill höra sådant medan andra aldrig behöver yttra orden. Mycket beror på hur hon är som person, om hon verkar intresserad, om ni har hunnit umgås nog för att känna att det finns något att bygga på. Om jag hade fått chansen att skriva om min historia med min sambo så hade jag nog valt att visa min kärlek innan jag talade om hur jag kände.[/

Jag tror man går händelserna i förväg lite grand om man börjar prata känslor innan man ens hunnit hångla. Det är nog lite det jag är ute efter. Sen kan jag förstå att du i den situation du var i talade om för hen vad du kände. Men den situationen var ju lite speciell.

• Anonym (jösses)

Jag hamnade i en jättepinsam situation, blev kär utan anledning egentligen och var medveten om det,villr bara fly från allt.Jag är 100% på att hon märkte det, problemet här är att hon berättade troligtvis för sin sambo.Jag kan känna av energier och hon passade nog på att göra sig till för honom också.

Jag tippar på att det lät så här:" På mitt jobb så är min klient helt psyko orkar inte med han"Hon fick säkert +poäng hemma o det får jag väl bjuda på.Så här i efterhand borde jag avbrutit vansinnet som jag deltog i, ångrar mig som fan att jag inte bara drog.Tror inte ens jag kommer heja på henne när jag ser henne på stan.Jag frågade henne om vi kunde behålla kontakt men nix, de ville hon inte. Nej säg inget o fly !!! Man tjänar på det!!

• Anonym (Stoffe)
    Anonym (jösses) skrev 2019-01-23 21:25:00 följande:

Jag hamnade i en jättepinsam situation, blev kär utan anledning egentligen och var medveten om det,villr bara fly från allt.Jag är 100% på att hon märkte det, problemet här är att hon berättade troligtvis för sin sambo.Jag kan känna av energier och hon passade nog på att göra sig till för honom också.

Jag tippar på att det lät så här:" På mitt jobb så är min klient helt psyko orkar inte med han"Hon fick säkert +poäng hemma o det får jag väl bjuda på.Så här i efterhand borde jag avbrutit vansinnet som jag deltog i, ångrar mig som fan att jag inte bara drog.Tror inte ens jag kommer heja på henne när jag ser henne på stan.Jag frågade henne om vi kunde behålla kontakt men nix, de ville hon inte. Nej säg inget o fly !!! Man tjänar på det!!

Fattar inte riktigt tror jag. Berättade du för den här tjejen att du var kär i henne eller?
  • Anonym (Stoffe)
    Anonym (jösses) skrev 2019-01-23 21:25:00 följande:

Fattar inte riktigt tror jag. Berättade du för den här tjejen att du var kär i henne eller?
  • Anonym (jösses)
    Anonym (Stoffe) skrev 2019-01-23 21:29:57 följande:

Nej men jag blev "för på" .......så hon märkte nog,det är jag säker på
  • Anonym (Stoffe)

[quote=79388697][quote-nick]Anonym (jösses) skrev 2019-01-23 21:34:35 följande:[/quote-nick]Nej men jag blev "för på" .......så hon märkte nog,det är jag säker på[/

Ok. För på? Vad gjorde du då? Konkret? Lite måste hon ju märka. Om man aldrig visar intresse händer ju ingenting.

• smulpaj01

Jag har några män i min bekantskapskrets som är mer eller mindre kära i mig. Detta gör att jag försöker undvika dessa män ganska mycket. Det är endast en av dem som har sagt det rakt ut så honom undviker jag helt.

Jag tycker man ska vara relativt säker på att det är besvarat innan man säger något för att inte försätta personen ifråga i en obekväm sits.

Svar på tråden Visst är det dumt och meningslöst att berätta för någon att man är kär