• Anonym (Trådstartaren)

Drömtydning - hur skulle ni tolka denna obscena dröm?

Drömde igår natt en otroligt underlig dröm..

Hade bara sovit i någon timme när jag vaknade med ett ryck (men trodde att jag skulle ha sovit i timmar).

Drömmen börjar med att jag och min man är nakna. Det är en trevlig, icke obehaglig dröm. Han påtalar plötsligt att jag har glassplitter på benen/rumpan/underlivet. Jag börjar se efter och inser att jag har glassplitter överallt. Framförallt i munnen och jag försöker försiktigt spotta ut glaset. Jag drar bort en stor glasskärva från höger kind. Mina fingrar är blodiga. Han förändras här och drömmen blir en mardröm. Plötsligt kastar han en stor möbel i glas mot golvet och det skvätter ännu mer glassplitter överallt. Jag blir då plötsligt till en man (och inte längre hans fru). Jag klättrar ut genom fönstret, vi befinner oss flera våningar upp och jag faller ner men utan att skadas.

Jag förstår att jag är jagad (men inte bara av min man) och börjar febrilt att springa för att söka skydd. Jag passerar höga lägenhetsbyggnader och når plötsligt en park. Jag börjar kräla i gräset för att inte vara synlig på öppet fält och förstår samtidigt att en annan, okänd, person också är jagad. Två män och en kvinna jagar efter oss och får tag i mig. Plötsligt står vi i en port, en lägenhetsport med två dörrar, och i porten ställs jag inför ett outtalat ultimatum att jag kan delta i misshandeln av den andra personen eller bli misshandlad själv. Jag försöker i drömmen låtsas att jag är med på noterna genom att öppna båda dörrarna och förövarna säger exalterat att vi kan kasta in den andra personen genom en av dörrarna. När det uppdagas att jag egentligen tänker fly in genom en av dörrarna med personen, och stänga om oss, förstår jag i drömmen att jag drömmer en mardröm. Jag börjar då i drömmen att säga "det här är en mardröm, du kan vakna på 3." Jag räknar sedan till 3 varpå förövarna flinar och säger "Det här är ingen dröm, du kan inte vakna" och börjar slå mitt huvud mot dörrkarmen.

Då vaknar jag. Hjälp mig drömtyda?

• Svar på tråden Drömtydning - hur skulle ni tolka denna obscena dröm?
  • Anonym (Trådstartaren)

Tåls att tillägga att min man inte var en av de som jagade mig. Min man "försvann ur drömmen" när jag klättrade ut genom fönstret.

En annan mycket underlig detalj var att jag i drömmen, när min man påtalade att jag hade glassplitter överallt, var betydligt yngre än honom. Nästan som att jag vore ett barn/tonåring och han vuxen.

• Anonym (-)

Du gömmer dig från något och försöker undvika en jobbig situation i ditt liv som kan göra dig till en bättre person. Dina manliga egenskaper som kan hjälpa dig är förtryckta/förnekade, de frisläpps när du förvandlas till en man du agerar moraliskt som man i drömmen trots konsekvenserna när du ställs in för ett ultimatum där du fick möjlighet att ta den lätta vägen ut genom att agera omoraliskt. 

Intressant dröm, det är nog bara du själv som kan tyda en så personlig och märklig dröm.

Svar på tråden Drömtydning - hur skulle ni tolka denna obscena dröm?