Länghtar till stockholm, men kanske är det bäst att bo kvar i en småstad för mitt barns skull??
Idag är jag tillbaka i min hemstad som ligger i västar sverige, ca 50 000 invånare. För tre årsedan flyttade jag och min man hit efter att jag bott med honom i hans hemstad Stockholm i 5 år. Anledningen till att vi flyttade berodde på att jag dels hade hemlängtan och sedan att vi fått ett barn och jag ville komma närmre min mamma. Nu bor vi som sagt här och det blev inte alls som vi tänkt oss. Alla kompisar till min man hör aldrig av sig längre, så det är endast jag som numera har kompisar här. Här är det stor arbetslöshet och typ inget att göra, har iallafall 8 mil till Göteborg så vi har ju iallafall en storstad inte så långt bort. Jag längtar själv tillbaka till Sthlm och ser det som möjligheternas stad, men det känns grymt att rycka upp min son från hans mormor. De har en speciell relation till varandra. Samtidigt märker jag i Sthlm hur mycket han trivs av att få leka med sina kusiner. Här har han inga då min syster är psykiskt sjuk och ligger på psyk långt härifrån. Fördelen här är väl bopriserna som ligger ca 1 miljon från stockholm. Vi blir tokiga av att inte kunna bestämma hur vi ska göra. Stanna här och bygga hus eller flytta upp? Min son är 4 år så jag vet inte hur det skulle påverka honom, vilket jag även oroar mig för såklart. Tänk om hans liv blir helt förstört där uppe och det kanske hade blivit bättre av att bo kvar? Samtidigt trivs ju inte jag och min man här till 100% Konstigt nog så har min man lättare för att anpassa sig här än jag och då är jag ändå född här och har kompisar. Han är ju för guds skull född Stockholmare. Snälla ge mig råd och tips. Gärna både från er som bor i mindrea städer och från er som bor i en förort till Stockholm. Ge mig gärna era synpunkter.