Är det ok att kolla igenom partnerns telefon?
Är det okej att kolla igenom sin partners telefon om man är misstänksam?
Ni som gjort det- har ni blivit påkomna?
Om man har en välgrundad misstanke så kan jag förstå att man gör det. Har gjort det själv mot mitt ex för att få det bekräftat som jag egentligen redan visste (men som han försökte intala mig var helt befängt och jag var gaaaalen som kunde tro nått sånt om honom..). Visste tillslut inte om det var jag som var galen eller om han bedrog mig.. Kan säga att jag genom en mycket snabb koll i hans telefon fick konstaterat att jag INTE var galen! Om jag inte gjort det så hade jag kanske valt att tro honom och jag hade slösat bort fler år på denna man..
Men generellt tycker jag ändå att det är fel och att man kränker någons privatliv genom att göra det!
Jag har aldrig gjort det och tycker inte det är okej. Har haft 2 tjejkompisar som gjorde det dagligen i deras mäns telefoner och även snokade i datorn.
Egentligen är det väl inte det, lika lite som man ska kollas andras post osv. Däremot, om man har misstankar som man försökt fråga om och man inser att personen ljuger eller slingrar sig så anser jag att man måste få hitta den info som går att hitta.
Har inte gjort det själv.
I princip är det ju alltid fel att snoka i andras grejer, men det är ju otrohet också.
Så när man hamnar i en situation där man misstänker att ens partner är otrogen men man har igen annan möjlighet att få reda på sanningen annat än genom att snoka så tycker jag absolut det är rättfärdigat. Och det är väl också så man oftast får reda på sanningen.
Däremot tycker jag det är fel att sätta i system att snoka i ens partners grejer slentrianmässigt om man inte har en verklig anledning till det utan kollar bara i fall att. Då borde man nog snarare söka hjälp för sin svartsjuka. Kan man inte lita på sin partner så ska man inte ha ett förhållande.
Generellt är jag emot att man snokar i andras mobiler/datorer. Dock har jag själv gjort det en gång när jag misstänkte otrohet och behövde bevis. Det visade sig att jag hade rätt och i efterhand står jag för det jag gjorde då det gav mig kraft att lämna exet.
Jag har aldrig snokat i min mans mobil/Messenger osv.
Däremot bad jag honom visa mig en konversation han hade med en kollega.
Hade han vägrat hade jag tänkt att han inte hade rent mjöl i påsen och dumpat honom.
Nu visade han och jag kunde läsa att hon skickade inviter och Han avslog bestämt och skrev att han var lyckligt gift
Såhär ser jag det. En ska vara okej med att få sin telefon genomkollad. Men det är inte okej att kolla igenom nån annans telefon. Typ så
Det är aldrig OK att snoka igenom någon annans privata egendom utan dennes medgivande.
Det är aldrig OK att snoka igenom någon annans privata egendom utan dennes medgivande.