• Anja80

Vad händer?

Jag o min pojkvän gjorde slut för ett par månader sen och har inte setts sen dess, har haft lite sporadisk sms kontakt o nåt enstaka telsamtal som vänner. Han klargjorde innan julen att det inte funkade mellan oss av praktiska skäl o då tappade jag hoppet. Jag har därefter hamnat i en jobbig privat familjesituation där han har varit ett stöd bl a o kommit med goda råd. För några dagar sedan skulle vi ses o träna ihop, som vänner. I början var vi båda lite trevande mot varandra eftersom vi inte setts sen det tog slut. Men plötsligt under träningen på utegymet stannar han upp, ger mig en lång kram o säger att allt kommer lösa sig för mig. Sen ger han mig en lång kyss! Det hela slutade efter träningen med att vi åkte hem till honom o käkade, duschade o löpte linan ut, på hans initiativ vill jag tillägga. Och det gjorde mig glad. Det var precis som förr! Sen åkte jag hem till mig senare på kvällen och vi båda tackade för en trevlig kväll. Inga planer framåt eller nåt. Och vi har inte hörts på två dagar. Vad tror ni hans avsikt var med detta, bara utnyttja situationen eller känslor? Helt ärligt? Eller ska vi vara vänner med förmåner?

• Svar på tråden Vad händer?
  • Anonym (Njut)

Treva sig fram kanske. Klart han undrar om han gjorde rätt. 

Nu dags för dig att inte analysera, häng bara med och så får du se vart det tar vägen, du lär ju märka rätt snart. Om det fortsätter såhär och ni kanske ses oftare och oftare så får du ju fråga. Men nu, efter en gång så skulle jag råda dig att inte pressa honom alls. 

• Anja80

I min livssituation nu vill jag ha kvar honom i mitt liv o kan tänka mig att ha det helt kravlöst o bara ses som nu utan att vi är pojk/flickvän. Men är jag för på om jag hör av mig nästa vecka o frågar om vi ska ses på en ny träning snart igen?

• Anja80

Vad säger ni andra? Ska jag fråga om en ny träff om några dagar? Och skriva att det är kravlöst?

• Anonym (xyz)

Bara chilla och låt saker utvecklas av sig själv. Häng inte som ett plåster i röven på honom och försök defininiera er relation (kravlöst, FWB, KK, osv).

• Anja80

Så hur länge ska jag chilla menar ni? En vecka? Två veckor?

• Anonym (xyz)
    Anja80 skrev 2019-01-24 17:05:13 följande:

Så hur länge ska jag chilla menar ni? En vecka? Två veckor?

Några månader tycker jag.
  • Anonym (been there)

han var kåt och tänkte att du var enklaste vägen till att få ha lite sex. Det är mycket jobbigare att hitta någon annan som kunde ställa upp så där spontant.

• smulpaj01
    Anonym (been there) skrev 2019-01-24 17:25:57 följande:

han var kåt och tänkte att du var enklaste vägen till att få ha lite sex. Det är mycket jobbigare att hitta någon annan som kunde ställa upp så där spontant.

Såhär tror jag också. Skulle inte ha några förhoppningar alls i ditt läge ts.
  • Anonym (xyz)
    Anja80 skrev 2019-01-24 17:38:45 följande:

Det svider såklart, men vad grundar ni det på?

Att ni gjort slut och du låtsas att ni fortfarande är tillsammans.
Svar på tråden Vad händer?