• Anonym (Blomman)

    Vad krävs för att man får boendet för barnen i veckorna?

    Jag och pappan till mina äldsta barn kommer inte alls överrens och har aldrig gjort. Det är 9år sen vi gick isär och jag har idag en "ny" sambo sen 8år tillbaka. Och jag är less,less på att behöva bråka om barnen JÄMNT läxor sköts inte. Båda barnen har rätt mycket läkarbesök av olika anledningar dom missas ofta ( barnen står skrivna på pappans adress så han får breven, har kontaktat sjukhusen men dom kan bara skicka brev till folkbokföringadressen)mediciner sköts inte. kläder kommer inte tillbaka som det ska . Ja allt, inget funkar och han sätter sig på tvären om det mesta. Det har dock blivit lite bättre. För några år sen var det extremt . Han ringer och kallar mig för en hel del saker, att han hoppas jag ska få missfall,att han ska göra mitt liv så surt han kan tills jag dör. Att han ska spöa sambon ja allt ,och nej jag kallar inte honom något tillbaka jag har spenderat 8år med att försöka leva vidare mitt liv. Hans beteende tär så klart även på mitt förhållande , min sambo är så less på situationen och blir arg för att jag går med på att ta skiten och försöker försköna allt inför barnen.

    Jag känner att jag har kommit till punkten att jag har fått nog, jag orkar inte mer. Jag vill egoistiskt nog kunna leva mitt liv och det kan jag inte som det är nu. Jag tror inte barnen far illa där, men jag vet att barnen far illa av att vi aldrig kan vara på samma plan, dom hamnar efter med läxor, dom verkar inte direkt ha några större rutiner och regler.

    Jag vill egentligen inte ta barnen ifrån deras pappa men jag har prövat det mesta. Familjerätten osv funkar inte alls.

    Jag tror att barnen också skulle må mycket bättre av att få bo på samma ställe i skolveckorna.

    Jag behöver hjälp , kan jag få igenom att barnen bor hos mig i veckorna utan att barnen far illa hos pappan? Jag vill alltså inte söka ensam vårdnad om jag inte är TVUNGEN. Utan mina mål är att jag ska kunna ha barnen hos mig i skolveckorna och att dom är skrivna hos mig så jag får alla papper.

    Det har så klart hänt betydligt mer saker under åren men det som ja skrivit ovan är det "dagliga"

  • Svar på tråden Vad krävs för att man får boendet för barnen i veckorna?
Svar på tråden Vad krävs för att man får boendet för barnen i veckorna?