Anonym (Jag med) skrev 2019-01-26 13:28:41 följande:
Hej
Jag hade också så, feber varje dag under en lång tid. Musklerna ömade och vissa delar av kroppen svullnade ibland upp. Gick till Vårdcentralen- de hittade inget. Gick dit igen- de hittade inget . Vissa dagar hade jag riktigt hög feber ,ibland bara en mindre förhöjd kroppstemperatur. Jag var super orolig, för jag tyckte att i övrigt mådde jag bra...så tänkte tankar som cancer och dyl.
Sedan så brakade jag en dag ihop på jobbet. Utreddes och blev sjukskriven för utmattningssyndrom. Jag accepterade först inte detta. Hade inte upplevt mig stressad eller dylikt (i efterhand kan jag givetvis se tydliga tecken) och tog upp det här med febern med min läkare. Han förklarade för mig att vid hög stress under lång tid så bryts immunförsvaret ned och att det är mycket vanligt att ha feber då - att min historia inte var unik. En del känner utmattningen komma medan för andra (som mig) kom det som en käftsmäll.
Förlåt för långt inlägg, men så här var det för mig när jag drabbades av oförklarlig feber i månader. Oavsett vilken orsak som ditt tillstånd visar sig ha så önskar jag att du snart får må bättre. Stå på dig och ring till läkaren igen, gärna din husläkare om du har någon (i min erfarenhet brukar det underlätta att få komma till samma varje gång).
Lycka till!
Tack för ditt inlägg! Skönt att du fick hälp med det hela.
Kanske kan det vara stressrelaterat för mig med, en förälder som jag oroar mig för just nu och lite konflikter. Jag ska fokusera på psykiskt välmående och se om det leder nånvart.
Vanligtvis tränar jag för att må bra men med feber kan man inte träna, det känns bara fel i hela kroppen.