• nathaliehej

    Ingen maximal fertilitet?

    Hej!

    Jag och min sambo har börjat med cb digital ägglossningstest med dubbelindikator. Fick första höjningen i Tisdags den 22/1 och fick den blinkande smileysen varje dag fram tills imorse då jag bara fick en rund ring. Har alltså inte fått någon maximal fertilitet (?!)

    Betyder det att jag inte haft någon äl denna månaden nu då? :(

  • Svar på tråden Ingen maximal fertilitet?
  • nathaliehej

    Kan även tillägga att jag tog ut min hormonspiral (Mirena) den 9/1 och hade då haft den i ca 6 månader om det kan ha något med saken att göra.

  • SherreMol
    nathaliehej skrev 2019-01-26 21:55:07 följande:

    Nu när jag tog på kvällen här så visade det en blinkande smiley igen????


    Näst sista ÄL testet som var tom ring och sista testet där det blev blinkande smiley igen, var det samma antal timmar innan du gick på toa igen och undvek du att dricka mycket vätska. Om urinet är mer eller mindre utspätt kan testet reagera så som du beskrivit :)

    Sen kan det vara så att man kan missa sin max fertilitet om man inte testar flera gånger/dag när det närmar sig. Alla får inte "fast smiley ". Många har blivit gravid genom att ha sex under hög fertilitet =blinkande smiley.
  • nathaliehej

    Det äl testet dom visade rund ring var på morgonurin igår och det på kvällspromenad visade blinkande, nu tog jag ett igen på mitt första morgonurin och den visade också blinkande smiley. Tycker det känns jättekonstigt

  • UndrandeSökare
    nathaliehej skrev 2019-01-27 10:36:08 följande:

    Det äl testet dom visade rund ring var på morgonurin igår och det på kvällspromenad visade blinkande, nu tog jag ett igen på mitt första morgonurin och den visade också blinkande smiley. Tycker det känns jättekonstigt


    Vet du ifall du har PCOS? För har man det så fungerar inte ägglossningstest så bra har jag läst i andra trådar.
  • Nettan91

    Har samma problem, dock med enbart blinkande gubbe i 7 dagar... Blir galen...

    Har det slått över till fast eller hur går det för dig?

Svar på tråden Ingen maximal fertilitet?