• Kiwibiwi

Feber i 7 dagar?

Hej!

Min 15 månaders dotter har idag haft feber i 7 dagar, den här hoppat allt från 38 grader till 40 grader, i torsdags började hon få blåsor i munnen å mungipan, samt att hon har något som enligt mig ser lite infekterat ut vid ögat.

Vi kontaktade givetvis vc eftersom hon haft feber så länge, vi fick en tid igår fredag, dem tog ett blodprov i fingret å toppsade henne i halsen på, allt såg bra ut å dem misstänkte höstblåsor, hon sa till oss att de läker ut av sig själv vi får bara vänta ut de.. och ögat skulle vi bara smörja med mjukgörande

Jag kan finna mig i att de självläker absolut, men är det verkligen normalt att ha feber så länge när man är så liten? När man läser på 1177 så står de att de är normalt med feber i 1-2 dygn i samband med höstblåsor.

Någon som varit med om samma?

Mvh orolig mamma

• Svar på tråden Feber i 7 dagar?
  • Anonym (Sssss)

Ring 1177 och rådfråga. Låter jobbigt med så hög feber så många dagar. Är barnet piggt, klarar att vara uppe en stund och leka när de har alvedon i kroppen? Det går mycket virus nu med hög feber.

• Kiwibiwi
    Anonym (Sssss) skrev 2019-01-26 12:58:55 följande:

Ring 1177 och rådfråga. Låter jobbigt med så hög feber så många dagar. Är barnet piggt, klarar att vara uppe en stund och leka när de har alvedon i kroppen? Det går mycket virus nu med hög feber.

Ja jag tänkte ringa ikväll om febern fortfarande sitter i, nej inte speciellt pigg, hon försöker leka en stund men efter max 10 min kommer hon tillbaka å kryper upp i soffan eller står och skriker hejdlöst, hon är extremt svårtröstad, och sover väldigt dåligt,

Vi var ju på vc igår men blir ändå nojig när hon haft feber så länge, vi får i henne både vätska och lite mat, så hon blir åtminstone inte uttorkad
  • Anonym (Sssss)
    Kiwibiwi skrev 2019-01-26 13:13:21 följande:

Ja jag tänkte ringa ikväll om febern fortfarande sitter i, nej inte speciellt pigg, hon försöker leka en stund men efter max 10 min kommer hon tillbaka å kryper upp i soffan eller står och skriker hejdlöst, hon är extremt svårtröstad, och sover väldigt dåligt,

Vi var ju på vc igår men blir ändå nojig när hon haft feber så länge, vi får i henne både vätska och lite mat, så hon blir åtminstone inte uttorkad

Kollade de öronen på barnet så hon inte har öroninflammation? Att de sover dåligt och gnäller när de ska sova kan vara för att de har ont i örat.
  • Kiwibiwi
    Anonym (Sssss) skrev 2019-01-26 14:44:06 följande:

Kollade de öronen på barnet så hon inte har öroninflammation? Att de sover dåligt och gnäller när de ska sova kan vara för att de har ont i örat.

Ja dem sa att allt såg bra ut även där.

Upptäckte dock nu för en stund sedan att de läkaren sa till mig att smörja med mjukgörande vid ögat ser väldigt mycket ut som svinkoppor..

Med tanke på att hennes kropp verkar skydda dig Med alla diverse symptom såsom förkylning som sitter på stämbanden, höstblåsor, långvarig feber och svinkoppor, så känns de nästan som något mer :/

Ska ringa och få tid på jouren imorgon, för säkerhetens skull :)
Svar på tråden Feber i 7 dagar?