• Anonym (Orolig)

Han svarar inte längre, ska man säga något?

Hej!

Kort sagt så har jag börjat skriva med en kille, eller skrev... Vi chattade intensivt från morgon till kväll i två veckor ungefär. Alltid från att skriva *godmorgon* till att skriva *godnatt*, ofta längre in på natten än man borde, sådär mysigt när man chattar med någon rolig person. Men en dag skulle han ut med vänner(läs supa), och där slutade min solskenshistoria... Det sista jag fick var ett *okej*. Senare samma kväll skickade jag och frågade *hur det går?* men inget svar på 1,5 dagar. Vilket är konstigt eftersom vi snackat nästan konstant dagarna i änden.

Fattar inte varför jag blev så fäst vid denna person såhär snabbt men fan, mitt hjärta får inget lugn. Som ni kanske ser med dethär inlägget så ligger jag mitt i natten och kan inte sova då jag inte vet vad som hände. Han gav inga tecken på att han ville avsluta, tvärtom berättade han hur mycket han gillade mig och så... Tänk har han dött? Ja alla alternativ går genom mitt huvud.

Tycker ni jag är för på om jag skriver något igen till honom? Eller ska jag vänta tills det blir vardag? Hur hade ni gjort?

Det är såklart ok ifall han inte vill snacka längre (plötsligt) men jag bara måste få veta... :(

• Svar på tråden Han svarar inte längre, ska man säga något?
  • Colaböna

Detta händer ju tyvärr gång på gång i nätdejtingvärlden. 
    Det låter tyvärr som att han ghostat dig. :/

Folk online har ju ofta flera de skriver med samtidigt och kanske han tyckte att du var rolig till en början men att någon annan var roligare. 

Chansen att han råkat ut för något finns ju förstås, men tycker det låter som klassisk ghosting och att han sakta låter det rinna ut i sanden. 
    Tycker inte du ska skriva nåt även om du är orolig. 

• Anonym (Orolig)
    Colaböna skrev 2019-01-27 03:28:05 följande:

Detta händer ju tyvärr gång på gång i nätdejtingvärlden. 

Det låter tyvärr som att han ghostat dig. :/

Folk online har ju ofta flera de skriver med samtidigt och kanske han tyckte att du var rolig till en början men att någon annan var roligare. 

Chansen att han råkat ut för något finns ju förstås, men tycker det låter som klassisk ghosting och att han sakta låter det rinna ut i sanden. 

Tycker inte du ska skriva nåt även om du är orolig. 

Tack för ditt svar. Jag förstår det, att man kan prata med fler. Det har jag också gjort. Men det har varit mest på ytan diskussioner, inget likt det som han och jag hade... Vi pratade konstant om himmel och jord... Han verkade så intresserad och gillade mig... låter fånigt nu det jag skriver känner jag... ingen styrka i det :p

Dock är det ju ingen *sakta låta rinna ut i sanden* ifall han avslutar såhär på studs. Vi var i princip uppe i något som vi pratade om å så skulle han valt att avsluta bara helt plötsligt, låter konstigt men men... :/ Is i magen alltså... Gud jag vet inte hur länge jag kan hålla mig
  • Anonym (hm)

Vill inte göra dig ledsen ts, men hans kompisar har säkert sagt någon dum kommentar eller så har han gjort något dumt. I vilket fall som helst så om du vill så vänta högst en vecka. Eller så går du till han och leker som ingenting (posetiv, glad, ej frågande) och ser hur han är då. Har polarna sagt någonting o han går efter det så vänd o glöm bort honom då han inte är värd dina tankar isåfall! 

Hoppas det löser sig mellan er.

• Anonym (Take the hint)

Det är ju helt uppenbart att han träffade nån den kvällen som set blev seriöst med.

• Anonym (Orolig)
    Anonym (hm) skrev 2019-01-27 04:28:49 följande:

Vill inte göra dig ledsen ts, men hans kompisar har säkert sagt någon dum kommentar eller så har han gjort något dumt. I vilket fall som helst så om du vill så vänta högst en vecka. Eller så går du till han och leker som ingenting (posetiv, glad, ej frågande) och ser hur han är då. Har polarna sagt någonting o han går efter det så vänd o glöm bort honom då han inte är värd dina tankar isåfall! 

Hoppas det löser sig mellan er.

Det är lugnt, jag vill gärna spekulera i vad som hänt... Om vi föreställer oss att kompisarna sagt något, vad tänker du då att det skulle vara? Något dåligt om mig eller så?
  • Anonym (Orolig)
    Anonym (Take the hint) skrev 2019-01-27 04:50:48 följande:

Det är ju helt uppenbart att han träffade nån den kvällen som set blev seriöst med.

Så snabbt? Efter att han velat bjuda ut mig på dejt.... Visst kan hända det med..
  • Anonym (hm)
    Anonym (Orolig) skrev 2019-01-27 06:12:41 följande:
    Det är lugnt, jag vill gärna spekulera i vad som hänt... Om vi föreställer oss att kompisarna sagt något, vad tänker du då att det skulle vara? Något dåligt om mig eller så?

Ja, nåt sånt. Det finns alltid 1-2 polare som ska snacka skit om den nya tjejen man är intresserad utav under en fylla. Har märkt att många killar blir osäkra då på tjejen. Har aldrig fattat varför, då jag säger åt dom att hålla käften då dom inte känner tjejen eller inte ens har någon tjej själva eller så skrattar man ut dem om deras x istället bara för att få dom att skämmas lite o bli tysta. Har han inte hört av sig på 1 vecka så är han inte värd det ju. Eller så testar du det andra och därefter lirkar ut vad som hände, men då drar du ut på din oroliga känsla.

Bästa är att du skickar och frågar honom om att ses, eller vända om o inte titta bakåt.

• Anonym (Orolig)
    Anonym (hm) skrev 2019-01-27 06:25:04 följande:

Ja, nåt sånt. Det finns alltid 1-2 polare som ska snacka skit om den nya tjejen man är intresserad utav under en fylla. Har märkt att många killar blir osäkra då på tjejen. Har aldrig fattat varför, då jag säger åt dom att hålla käften då dom inte känner tjejen eller inte ens har någon tjej själva eller så skrattar man ut dem om deras x istället bara för att få dom att skämmas lite o bli tysta. Har han inte hört av sig på 1 vecka så är han inte värd det ju. Eller så testar du det andra och därefter lirkar ut vad som hände, men då drar du ut på din oroliga känsla.

Bästa är att du skickar och frågar honom om att ses, eller vända om o inte titta bakåt.

Tack så mycket. Roligt att du svarade utförligt. Jaa, jag tror att jag ska försöka skicka lite normalt utan att anklaga och fråga hur det e me honom, eller något i den stilen... men ska försöka vänta till vardag då jag vet att han jobbar och således inte är ute och är upptaget med o dricka eller något i den stilen. Vem vet, han kan ju ha festat igår kväll också tänker jag... Dem skulle åka bort och festa nämligen.
  • Lilyje

Skriv till han på måndag och fråga om han haft en bra helg, svarar han inte så är det bara att glömma och gå vidare.

M 2010 | B 2017 | A 2019
  • Anonym (Orolig)
    Lilyje skrev 2019-01-27 06:37:17 följande:

Skriv till han på måndag och fråga om han haft en bra helg, svarar han inte så är det bara att glömma och gå vidare.

Det låter bra. Vet dock inte på vilket ställe jag ska skriva, (vi har skrivit på två ställen). Är då rädd att han inte ser det å sen blir jag nojig å känner att jag borde skriva på det andra stället istället men kan ju inte skriva på båda på samma gång, haha...
Svar på tråden Han svarar inte längre, ska man säga något?