Lärartjänst ferietjänst, sjukskriven
Hej på er!
Jag har ett lärarvikariat på ett år. Ferietjänst. Min läkare vill nu långtidssjukskriva mig. Är sjukdagar feriepenninggrundande? Eller blir det en katastrofal sommar rent ekonomiskt för mig nu? :(
Hej på er!
Jag har ett lärarvikariat på ett år. Ferietjänst. Min läkare vill nu långtidssjukskriva mig. Är sjukdagar feriepenninggrundande? Eller blir det en katastrofal sommar rent ekonomiskt för mig nu? :(
Jag var sjukskriven halva graviditeten och det var lugnt. Jag fick lön hela sommaren.
Ja, det första halvåret (ca).
//lärare som varit sjukskriven
Tack för era svar! Har ett vik som sagt och jag är nervös att min sjukskrivning kommer att få dem att säga upp mig. Har kontrakt till sommarlovet. LÄkaren vill sjukskriva mig 4 veckor i taget. Är så nervös och stressad över allt. Skönt om det åtminstone inte påverkar min sommarpeng. Om jag nu får vara kvar...
Tack för era svar! Har ett vik som sagt och jag är nervös att min sjukskrivning kommer att få dem att säga upp mig. Har kontrakt till sommarlovet. LÄkaren vill sjukskriva mig 4 veckor i taget. Är så nervös och stressad över allt. Skönt om det åtminstone inte påverkar min sommarpeng. Om jag nu får vara kvar...
Det finns ingen lagstadgad rätt att säga upp en tidsbegränsad anställning i förtid! Oroa dig inte!
Jag undrar också om du vet säkert att du skulle fått lön under sommaren med tanke på att det är ett vik som tar slut till sommaren. Oavsett din sjukskrivning.
Du har antingen fått månadslöner med semesterersättning inkluderad, eller så kommer du få en större klumpsumma i juni. Det senare är det vanligaste! När min fru vikade brukade junilönen bli typ 130% högre än majlönen.
Tack för alla svar. Ska kolla upp ordentligt med facket. Jag har fått en ferietjänst. Får ut en klumpsumma i juni eller den summan uppdelad på juni och juli. Så långt är allt lugnt. Däremot trodde jag inte att sjukdagar räknades in, därav min nervositet.
Tack för alla svar. Ska kolla upp ordentligt med facket. Jag har fått en ferietjänst. Får ut en klumpsumma i juni eller den summan uppdelad på juni och juli. Så långt är allt lugnt. Däremot trodde jag inte att sjukdagar räknades in, därav min nervositet.
Avser inte feriejänsten den tiden du är anställd och då inte över sommaren? Eller sträcker sig vikariatet till augusti? Så snälla tycker jag sällan kommunerna brukar vara..