vad menas med Wt?
vad menas med White trash och att vissa namn är whitetrash? jag förstår inte, förklara?
vad menas med White trash och att vissa namn är whitetrash? jag förstår inte, förklara?
Har du levt under en sten?
Jag håller inte med om användandet av ordet, men nog vet jag vad som avses.
Slödder. Ex: 45-åriga gubbar och kärringar som gör mycket ljud ifrån sig, pratar som om de vore 14 och inte visar hyfs och hänsyn rent allmänt.
Har du levt under en sten?
Jag håller inte med om användandet av ordet, men nog vet jag vad som avses.
Slödder. Ex: 45-åriga gubbar och kärringar som gör mycket ljud ifrån sig, pratar som om de vore 14 och inte visar hyfs och hänsyn rent allmänt.
Wt är ett fånigt importerat uttryck, men det brukar betyda folk med låg utbildning och lite omvärldskunskap, typ de som hamnar i Lyxfällan.
Många i den gruppen gillar amerikanska populärkulturnamn, därför blir namn som Kevin, Hailey, Texas etc vanligare här och dessa namn undviks då av medelklassen.
Ett rasistiskt uttryck.
Vita som lever lika trashigt som svarta.
Ursprungligen var 'white trash' benämningen afroamerikaner hade på vita som varken var slav- eller godsägare i den amerikanska södern fram till inbördeskriget. Därefter verkar det ha blivit en mer allmän beteckning för vita människor som lever en ambitionslös tillvaro, oftast på landet eller i någon förort till en större stad.
Etymologi är sjukt intressant!
White trash är som jag uppfattar det, en benämning på den vita underklassen. De som lever i misär och utanförskap med osäkra inkomstförhållanden och missbruksproblem. De har inte fått känslan för god sed och finkultur med modersmjölken som vi andra, så de ger sina barn smaklösa hittepånamn i sin desperation över att få barnet att sticka ut.
Kvinnor som är överviktiga trots det har de trånga tajts där fettet flyter över kanten och till det en liten topp. Vanlig ålder på dem 40-45 år.
De pratar högt med sina kompisar både med kompisar som är med och i mobilen.
Väldigt ofta är deras döttrat och barnbarnen med, ingen i spårvagnen deras högljudda diskussioner om sina sexliv eller att gubben är kåt och hon vill inte.
Dessa kvinnor har oftat bloderat sitt hår det bara är stripor.
De är nästan gapigare än vad d yngre tonårimgar som är. Oftar dyker ölen upp rätt som det är och den delar de utan skamkänslor.
Troligen har de fastnat i utvecklingen i den tidiga tonåren.
Väldigt ofta festar de med din tonårsbarn, de går ut och dansar och raggar på samma ställen som döttrarn.
Jag såg ett typiskt whitetrash-par på Ikea för ett tag sen:
En överviktig kvinna med pissgult sönderblekt okammat hår i en tofs. Osminkad och finnig. Iklädd stor pösig jacka med ljusgrå fläckiga mjukisbyxor. Hennes man var spinkig, skäggig och hade även han med mjukisbyxor och okammat rufsigt hår. Såg ut att inte ha sovit på 3 dygn. Det riktigt skriker bidragstagare och WT om dem..
Tänk amerikaner som bor i trailer parks för att de inte har råd med en riktig bostad. Det är därifrån begreppet kommer, white trash.
namnet ser jag du fick svar på i kommentaren ovan
Numera har väl begreppet white trash urvattnats till att idag också kunna inkludera människor som inte alls är vita. Jag bodde i ett område där det fanns en sydamerikansk man som av många betraktades som WT (han döpte f.ö. alla sina barn till namn som nämnts här).
I Sverige har tidigare lite slarvigt uttrycket Socialgrupp 3 använts om de människor som uttrycket white trash avser. På samma sätt har de sk Y-namnen förknippats med dessa människor, och de har väl nu inkorporerats i listan med namn som nu anses vara WT.
Att vissa namn anses lågkalibriga beror på att just dessa namn favoriseras i högre grad av människor som uppfyller flera kriterier för WT, som låg utbildningsgrad etc.
Jag såg ett typiskt whitetrash-par på Ikea för ett tag sen:
En överviktig kvinna med pissgult sönderblekt okammat hår i en tofs. Osminkad och finnig. Iklädd stor pösig jacka med ljusgrå fläckiga mjukisbyxor. Hennes man var spinkig, skäggig och hade även han med mjukisbyxor och okammat rufsigt hår. Såg ut att inte ha sovit på 3 dygn. Det riktigt skriker bidragstagare och WT om dem..