• Anonym (Skilsmässa)

Svår ångest, hjälp..

Jag vill inte flytta. Jag klarar det inte, det är för svårt. Ångesten river i mig.

Vi ska skiljas efter många år och tre barn. Alla mår jättedåligt.

Jag är mest ledsen för barnens skull. De är oroliga. Ett barn har diagnos och mår sämre.

Vi kan inte fortsätta tillsammans. Och det är jag som måste flytta. Det känns hemskt. Jag har ingen släkt här och inte direkt några vänner, så jag måste klara allt ensam.

Hade inte barnen funnits hade jag inte orkat mer, jag mår så dåligt.

• Svar på tråden Svår ångest, hjälp..
  • Anonym (Ka)
    Anonym (Skilsmässa) skrev 2019-01-28 12:08:32 följande:

Jag vill inte flytta. Jag klarar det inte, det är för svårt. Ångesten river i mig.

Vi ska skiljas efter många år och tre barn. Alla mår jättedåligt.

Jag är mest ledsen för barnens skull. De är oroliga. Ett barn har diagnos och mår sämre.

Vi kan inte fortsätta tillsammans. Och det är jag som måste flytta. Det känns hemskt. Jag har ingen släkt här och inte direkt några vänner, så jag måste klara allt ensam.

Hade inte barnen funnits hade jag inte orkat mer, jag mår så dåligt.

Varför är det du som måste flytta?
  • Desire223

Jag lider verkligen med dig. Hur långt är det till släkt och vänner? Du kan inte flytta dit?

Det känns jobbigt och omöjligt nu, men rätt vad det är kommer det bli lättare. Du behöver bara kämpa lite till.

Många kramar <3

• Anonym (Skilsmässa)

Tack!

Kan inte flytta långt, barnen måste ha nära till oss båda.

Jag måste flytta eftersom det är på mitt initiativ som vi ska skiljas.

Men det betyder inte att det är lätt ändå. Jag mår skit. Vill inte lämna hemmet. Vill inte minska tiden med barnen. Men om det inte känns bra så går det inte heller att stanna. Känns som om jag dör lite.

• Anonym (Skilsmässa)

Ont av ångest och rädsla. Klarar inte detta.

• Desire223

Allt du behöver göra är att fortsätta andas. Kräv inte mer av dig själv just nu. Det kommer bli bättre, jag lovar!

• Anonym (Skilsmässa)

Jag måste packa. Jobba. Ta hand om barnen. Allt..

Jag kan inte :(

• Desire223
    Anonym (Skilsmässa) skrev 2019-01-29 14:57:57 följande:

Jag måste packa. Jobba. Ta hand om barnen. Allt..

Jag kan inte :(

Du kan! Usch jag lider så jävligt med dig. Kommer så väl ihåg känslan att tvingas lämna sitt hem, all trygghet, allt som varit ens eget under lång tid. Att dessutom ha barn att tänka på ... jag kan förstå hur fruktansvärt det känns.

Får jag fråga vad som hänt?

Du kommer att klara det. Ibland känns det som vi ska dö av sorg och smärta, men vi gör inte det. Det blir bättre.
  • Anonym (Skilsmässa)

När blir det bättre? Kan vi bestämma ett datum så jag vet ;) :)

Skämt å sido. Det är JOBBIGT. Ingen att fråga eller få hjälp av. Jag ska försöka få ordning det jag kan, men allt kan jag inte..

Det är så tungt att göra något. Det tar emot. Många tabletter för att se ut som om allt är skitbra. Inombords dör jag.

• Mackan1978

Det låter hemskt, stackare.

Hur mår du? Du kan maila mig om du vill ha kontakt.

• Desire223
    Anonym (Skilsmässa) skrev 2019-01-31 21:58:32 följande:

När blir det bättre? Kan vi bestämma ett datum så jag vet ;) :)

Skämt å sido. Det är JOBBIGT. Ingen att fråga eller få hjälp av. Jag ska försöka få ordning det jag kan, men allt kan jag inte..

Det är så tungt att göra något. Det tar emot. Många tabletter för att se ut som om allt är skitbra. Inombords dör jag.

Jadu det vet jag inte, men i efterhand kommer det nog vara värt det trots allt. Jag önskar att jag kunde hjälpa dig. Förstår att det känns hemskt ensamt.
Svar på tråden Svår ångest, hjälp..