• Anonym (Kaffedraken)

    Ärr efter skrapning?

    Hej!

    Jag har en fråga till er som har/haft ärr på livmodern efter skrapning.

    Hur upptäckte ni det? Misstänkte ni det och bad om att kolla upp det? Eller hur "börjar" man?

    När jag födde mitt första barn satt min moderkakan som berg kvar så läkaren fick mosa ut den med handen. 1.5 år sedan gjorde jag en hemsk abort i v 21 och två veckor senare fick jag skrapas TVÅ gånger samma dag för återigen satt moderkakan fast som berg.

    Det har snart gått 1.5 år och vi har inte blivit gravid än fast jag vet att jag har ägglossning. Efter att ha googlat och läst så misstänker jag om jag fått ärr på min livmoder och är därför jag inte blir gravid?

    Jag har kontaktat kvinnokliniken nu och de ska ringa upp mig om två veckor där jag ska få prata med en läkare om detta.

    Det känns som att något är fel och jag vill ju såklart undersöka om det finns ärr där och hur tjock min slemhinna är eftersom det inte verkar fastna något ägg.

    Berätta gärna om ni känner för det!

  • Svar på tråden Ärr efter skrapning?
  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag undrar det samma faktiskt. Efter skrapning blir inte min kompis gravid. Hon har försökt nu i 3 år. Så följer denna tråd

  • Anonym (Kaffedraken)
    UndrandeSökare skrev 2019-01-30 20:26:10 följande:

    Man behöver göra hysto där man går in med en kamera och filmar därinne för att få veta om det finns ärr därinne.


    Hej! Ja precis. En läkare ska ringa om om ca 1.5 vecka så ska vi prata. Jag hoppas jag får kolla upp detta!
Svar på tråden Ärr efter skrapning?