• mybigfamily

    tidig igångsättning

    snart är de ev dags för att träffa aurora igen och prata igenom allt inför kommande förlossning men vill ha mer kött på benen

    nr 2 var en traumatisk och hemsk upplevelse för mej. han vägde 4.8 kg bf+3 så ingen liten kille. hade jag ej fått hinnsvepning på bf hade kanske ingen av oss levt

    nr 3 gick bra men hade en gravitetsdepression. läkaren mm visste detta men skjuter fram allt och går ej att få tag på. jag blir så pass stressad så jag blir inlagd för ev havandeskap sen dåliga levervärden... några dar i trygga händer får värdena att bli bra och jag får komma hem.

    jag får tul innan hemgång och beräknas vikt är 3400 37+något.

    jag jagar vidare och får nog ett par dar senare. ringer patientnämden och de ska kontakta läkaren. 10 min senare ringer hon och får tid för igångsättning på måndagen. hon varnar de kan va fullt men senast tisdag (samtal på fredagen)

    blir inskriven sent på måndagen och får cytotek över natten

    tack vare ett underbart team plus mamma föds en underbar men spinkig pojk på 3985 g v 38+2 (ja mannen var med där men kunde ej hjälpa mej haha) trots panik hos mej gick de snabbt men bra.

    det innebär även tul visade fel då han föddes 5 dagar efter tulet och.100 g per dag känns mycket

    nu till nästa

    jag vill ha tidigare igångsättning igen men är rädd för att bli nekad. nr 3 var 15 g från att räknas som stor.

    jag vill ha en bra upplevelse igen men inte behöva vara rädd och stressad som sist.

    jag har även flyttat och då de gick på 2 h efter hinnorna så vill jag inte föda hemma. min man jobbar borta 98%av tiden och i juni är de högsäsong så han kan ej ta ledigt hur som helst. det innebär jsg kommer vara ensam med 3 barn och ingen nära som kan hjölpa mej om något händer

    hur tusan kan jag lägga upp det hos aurora och läkaren? kommer kräva tul men litar inte på dem alls längre (nr 3 beräknades väga 4000 vid bf och då tog hon i lite extra)

    haft en rätt tuff månad och är rätt orolig redan nu

    tacksam för all input

Svar på tråden tidig igångsättning