• Anonym (Kärle­ksbrev­)
    Äldre 29 Jan 00:00
    360 visningar
    11 svar
    11
    360

    Chocolate cake

    Kära familjeliv

    Jag behöver er hjälp att knåpa ihop ett brev, min kille är så flyförbannad på mig och har inte pratat med mig på flera dagar nu. Det är tysta leken som gäller....

    En lång historia kort

    Min kille sedan ca 1år tillbaka har bokat en spaweekend till oss i överaskning, han hade slagit in ett fint paket och verkligen ansträngt sig med ett kärleksfullt romantiskt brev. I brevet hade han börjat med ?Habbibi jag vill tillbringa en helg med dig på.... vi ska äta nötkött och dricka alcoholfritt vin, du är så fin, mitt lilla svin. I denna baddräkt blir du bara Min ? han är väldigt bra på att rimma, det var typ det jag föll för :)

    Okej så här långt allt bra, men när jag öppnar paketet så har han köpt en sån lång baddräkt med ben och armar... i STORLEK 42 dessutom?! What!!!

    1. Jag använder bikini.. jag gick i taket och undrade om han skämdes för mig och min kropp.

    2. JAG HAR faktiskt stl 36-38!!!!

    Nu skäms jag lite för mig själv, han ville liksom bara vara gullig, med sitt rim och allt. Men jag tog verkligen illa vid mig. Kände mig tjock och börjar undra vad som blir nästa överraskning?!

    Jag känner verkligen att vi behöver prata igenom detta, då jag är svensk och tycker verkligen inte att jag behöver skyla min kropp på ett spa besök.

    Men han svarar inte när jag ringer, så jag funderar på ett brev. Någon som kan hjälpa mig här?

  • Svar på tråden Chocolate cake
  • Tiina8­7
    Äldre 29 Jan 00:31
    #1

    Man kallar inte sin flickvän för svin. Jag hade aldrig varit tillsammans med honom efter ett sådant brev. Hade dumpat direkt.

  • Äldre 29 Jan 00:35
    #2

    Det luktar kulturkrock.....


    I have a growing lack of disgust for you
  • Anonym (Kärle­ksbrev­) Trådstartaren
    Äldre 29 Jan 00:37
    #3
    +1
    Tiina87 skrev 2019-01-29 00:31:14 följande:

    Man kallar inte sin flickvän för svin. Jag hade aldrig varit tillsammans med honom efter ett sådant brev. Hade dumpat direkt.


    Tyckte det var lite gulligt, tror han bara ville få till ett nice rim.
  • Tiina8­7
    Äldre 29 Jan 00:38
    #4
    Anonym (Kärleksbrev) skrev 2019-01-29 00:37:17 följande:

    Tyckte det var lite gulligt, tror han bara ville få till ett nice rim.


    Gulligt att bli kallad för "mitt lilla svin" av sin pojkvän?!
  • Anonym (Kärle­ksbrev­) Trådstartaren
    Äldre 29 Jan 00:43
    #5
    Tiina87 skrev 2019-01-29 00:38:16 följande:

    Gulligt att bli kallad för "mitt lilla svin" av sin pojkvän?!


    Tänkte att han menar nog gris, som något litet och gulligt.
  • Tiina8­7
    Äldre 29 Jan 01:08
    #6
    Anonym (Kärleksbrev) skrev 2019-01-29 00:43:53 följande:

    Tänkte att han menar nog gris, som något litet och gulligt.


    Fortfarande inte gulligt.
  • Tiina8­7
    Äldre 29 Jan 01:08
    #7
    Anonym (Kärleksbrev) skrev 2019-01-29 00:43:53 följande:

    Tänkte att han menar nog gris, som något litet och gulligt.


    Fortfarande inte gulligt.
  • Anonym (Huh?)
    Äldre 29 Jan 07:39
    #8
    +2

    Så du menar alltså att en man som i allt du säger att han uttrycker i brevet (habibi, nötkött, alkoholfritt, heltäckande badkläder) framstår som en ganska konservativt troende muslim skulle kalla sin flickvän för svin???

    Om du inte själv hade upplevt det du berättar skulle jag ha tänkt att det här var ett otroligt dåligt förberett försök att smutskasta muslimer (ledsen TS men det finns så många korkade människor som gör sånt här).

    Men eftersom vi ju nu får förutsätta att du faktiskt talar sanning borde du skriva och fråga varför han använder svin som ett smeknamn och hur han kan ta så fel på din kroppsstorlek. Återkom i tråden med hans svar så kan vi ju fortsätta därifrån sedan.

  • Äldre 29 Jan 09:09
    #9
    Anonym (Huh?) skrev 2019-01-29 07:39:12 följande:

    Så du menar alltså att en man som i allt du säger att han uttrycker i brevet (habibi, nötkött, alkoholfritt, heltäckande badkläder) framstår som en ganska konservativt troende muslim skulle kalla sin flickvän för svin???

    Om du inte själv hade upplevt det du berättar skulle jag ha tänkt att det här var ett otroligt dåligt förberett försök att smutskasta muslimer (ledsen TS men det finns så många korkade människor som gör sånt här).

    Men eftersom vi ju nu får förutsätta att du faktiskt talar sanning borde du skriva och fråga varför han använder svin som ett smeknamn och hur han kan ta så fel på din kroppsstorlek. Återkom i tråden med hans svar så kan vi ju fortsätta därifrån sedan.


    Så du menar indirekt att han hatar mig som kallar mig svin, eftersom att han själv inte gillar giskött? Nu vågar jag verkligen inte höra av mig. Han kanske verkligen ville förolämpa mig, med den stora baddräkten och det ?gulliga? brevet? Han valde ett ganska billigt spa, betyder det att han tycker jag är billig nu? :(
  • Äldre 29 Jan 13:25
    #10
    Chattisen skrev 2019-01-29 09:09:02 följande:
    Så du menar indirekt att han hatar mig som kallar mig svin, eftersom att han själv inte gillar giskött? Nu vågar jag verkligen inte höra av mig. Han kanske verkligen ville förolämpa mig, med den stora baddräkten och det ?gulliga? brevet? Han valde ett ganska billigt spa, betyder det att han tycker jag är billig nu? :(
    Ditt andra nick?
  • Äldre 29 Jan 16:31
    #11
    Chattisen skrev 2019-01-29 09:09:02 följande:

    Så du menar indirekt att han hatar mig som kallar mig svin, eftersom att han själv inte gillar giskött? Nu vågar jag verkligen inte höra av mig. Han kanske verkligen ville förolämpa mig, med den stora baddräkten och det ?gulliga? brevet? Han valde ett ganska billigt spa, betyder det att han tycker jag är billig nu? :(


    Stämmer, så att en kulturkrock förekommer bara mellan konservativa muslimer och icke muslimer? Att du drar paralleller med smutskastning av muslimer är väldigt intressant, är det så att muslimer är mer lättkränkta?

    Mitt inlägg är dock helt sant, med lite ?modifikation?, lämnar lite frihet till egen tolkning, för tanken var att jag skulle vara helt anonym. Och nej ingen rasist här då jag är väldigt fäst vid mannen.
Svar på tråden Chocolate cake