• Santhea

    Väntan på Nipt!

    Hej!

    Jag gjorde ett kubtest för en vecka sen och fick dåligt resultat, 1/117 på Trisomi 21. Fick göra Nipttest samma dag som sen skickades till Karolinska. Har fått ett inlogg där jag kan logga in och se om svaret kommit. Nu har det gått en vecka sen jag lämnade blod till Nipttestet. Jag håller på att bli galen av stress och rädsla. Loggar in flera gånger per dag. Nån som vet när på dygnet sidan uppdateras? Hur många dagar tog det innan ni fick svar?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2019-01-29 11:52
    Vill tillägga att ultraljudet såg bra ut med en nackspalt på 1,9.

  • Svar på tråden Väntan på Nipt!
  • närkommertrean

    Jag fick 1:2 på trisomi 21 och 1:267 på trisomi 13 och 18 när jag gjorde kub, nackspalten var 3,6. Jag fick vänta tre veckor på att kunna göra fostervattenprov och efter det tog det tre dagar innan svaret på korta analysen kom. Det stod att sidan uppdaterades på kvällen men när jag väl fick svaret hade den uppdaterats strax innan 7 på morgonen. Provet visade att barnet inte hade någon av trisomierna. Nu väntar vi bara på långa analysen som tar ungefär en vecka till att få svar på. Även om vi har gjort olika test tänker jag att nya svar uppdateras samtidigt. Men om jag förstod det rätt uppdaterar de bara en gång om dagen. Lycka till!

  • Zakopane

    För mig tog det till 8 dagar efter provet gjordes. Alltså, gjorde provet på en onsdag och fick svar på torsdagen veckan efter. Karolinska la in provsvaret strax efter lunch på torsdagen.

    Gjorde provet på eget bevåg och bekostade det privat så fort man kunde i vecka 10. Ville inte vänta på KUB och sen ev få göra NIPT.

  • närkommertrean
    Santhea skrev 2019-01-29 13:22:45 följande:

    Var det på Karolinska hemsidan, karolinska.se/foster?


    Ja precis, den sidan. Innan svaret kom stod det att det inte fanns några svar men att det uppdaterades varje kväll. När svaret kom stod det vilken tid det lades upp på sidan. Så innan svaret kom var sidan tom och sen fanns ett svar att klicka fram.
  • Santhea

    Ok. Min åttonde dag imorgon. Hoppas innerligt att det finns svar då. Den här väntan är knäckande!

Svar på tråden Väntan på Nipt!