• Anonym (undrar)

varför ha body på sig?

Hittar många Bodys i klädaffärerna som att det skulle vara inne på modet. Jag tycker mest Bodys är för bebisar. Varför har vuxna människor body på sig undrar jag?

• Svar på tråden varför ha body på sig?
  • Anonym (A)

en anledning kan vara att man inte vill att överdelen ska glida upp så man ser magen/troskanten.

• Anonym (undrar)
    Anonym (A) skrev 2019-01-30 09:20:41 följande:

en anledning kan vara att man inte vill att överdelen ska glida upp så man ser magen/troskanten.

det är väl inte så vanligt och då får man väl köpa större kläder?
  • Anonym (A)
    Anonym (undrar) skrev 2019-01-30 09:37:26 följande:
    det är väl inte så vanligt och då får man väl köpa större kläder?
    Du frågade och jag svarade.
    Men jodå, det är vanligt och behöver inte ha med storleken att göra. Jag har många långa linnen som av någon anledning har en tendens att glida upp. Stoppar jag inte in dom i byxorna så har dom korvat upp sig runt midjan efter ett litet tag. Äger inga bodys, men kan absolut se fördelarna med dom.

Varför är du så negativ?
  • Anonym (H)

Tycker det är fult och osmidigt. Inte minst om man lätt blir superkissnödig.

• No Logo

Vanliga tajta toppar glider upp och visar en glipa. Köper man större toppar är de inte längre tajta. Köper man längre toppar glider de upp och veckar sig. Man är ute efter en tajt, slät passform vilket man får med body.

• Anonym (Hepp)
    Anonym (undrar) skrev 2019-01-30 09:19:10 följande:

Hittar många Bodys i klädaffärerna som att det skulle vara inne på modet. Jag tycker mest Bodys är för bebisar. Varför har vuxna människor body på sig undrar jag?

För att inte överdelen ska glida upp, men blir lite jobbigt att gå på toa och jag har alltid bråttom så jag använder inte body längre.
  • Anonym (b)

Jag vet inte.
    Men sparkdräkt finns ju också i vuxenstorlek (Onepiece)

• tankfull

Jag älskar att ha body på mig eftersom jag avskyr att frysa om nedre delen av ryggen, där njurarna sitter - den delen ska man hålla varm! Inga linnen eller undertröjor som korvar sig och glider upp, bara slät och fin hela vägen. Lite obekvämt med knappar i grenen ibland dock. Ska nog ta och köpa mig en ny body förresten, var längesen jag hade en nu.

Svar på tråden varför ha body på sig?