• Anonym (förvirrad)

Är det han eller jag som är dummast?

Jag dejtar en kille och har gjort det under ett års tid men vi dejtar inte öppet, vi har liksom inget förhållande öppet sett. Vi ha skitbra sex så vi kanske kan se om som sexkompisar med det lilla extra. Varför vi inte är ett par är föe att han har lite svårt att ibland hålla sig till sanningen så jag litar inte fullt ut på honon och går inte in i något öppet om jag inte känner mig trygg.

Nu är grejen att han klantade sig en gång och ljög om att inte kunna vara med mig för han skulle sova men i själva verket så hade han stämt "dejt" med en annan tjej som han vsrit sugen på tidigare. Vi har ju visserligen inget förhållande men är ju som ett par. Han skulle aldrig acceptera om jag träffade någon annan då han är väldigt svartsjuk.

Han träffade aldrig den tjejen för hon kunde helt plötsligt inte komma (hon bor i annan stad långt bort) o han menade på att han var så ledsen att han svikit mig o han kunde inte förstå hur han kunde göra så.

Nu hände samma sak igen. Den där tjejen ska komma till våran stad och då helt plötsligt vill han träffa henne igen för han är så nyfiken på henne, fråmst sexuellt. Jag låtsades vara förstående för att få ur honom sanningen så jag använde en kvinnas list för att komma fram till detta. Han och jag hade planer i helgen, men han var redo att skippa de planerna nu för att hon ska komma. Han har träffat henne två gånger innan och det hsr aldrig hänt något, sen hsr de skrivit till varandra lite på facebook men inget mer med det. Men han är redo att släppa allt bara för chansen att kanske få uppleva något sexuellt med henne.

Så åter igen vissr han att han inte är pojkvänsmaterial. Men nu när jag blev ledsen över att han valde bort mig igen så ändrar han sig, han vill inte förlora mig.

Är det jag som är blåst? Ska jag vända på klacken och gå? Eller skulle jag och han ha en chans om jag kanske sa ja till att gå in i förhållande med honom? Snälla hjälp mig med era kloka ord jag vet varken ut eller in.

• Svar på tråden Är det han eller jag som är dummast?
  • AnnaZL

Han har redan visat dig sin karaktär- ljuger för att träffa andra när ni inte ens har fast förhållande.

Om du känner att du vill ha ett förhållande med en man med sådan moral och kommunikation så tycker jag at du ska försöka. Om du tror/hoppas att han kommer att ändra sig har du falska förhoppningar. Det du ser nu är det du kommer att få, inget annat.

• Anonym (Anine)

Han knullar dig i väntan på något annat och ja du är blåst om du tror att hans beteende skulle ändras.

Han kommer fortfarande vilja knulla den andra tjejen även om ni skulle vara ihop. Det kommer inte förändras.

Han ljuger framför näsan på dig och är öppet otrogen. Inget av det kommer ändras.

Detta är vad du får av honom oavsett vad ni väljer att kalla er relation.

• Anonym (Nomansland)

Om en kille hade hållt mig i no mans land, mellan vänner/kk och ett förhållande, i ett helt år skulle jag tillslut sluta investera så mycket i den relationen och helt enkelt se han som ett kk. Då skulle jag även börja se mig om efter andra samtidigt.

Sedan, om han ständigt ljuger och inte går att lita på, vad tror du ska ändras genom att ?dejta? i evigheter? Han är ju samma människa oavsett hur länge du väntar. Då är det bättre att antingen stanna helt som bara kks, där båda får dejta och ha sex med andra, eller avbryta helt. Att hålla på och ?string him along? i flera år känns inte rättvist för någon.

• Fjäril kär

Exakt vad skulle förändras med orden "nu är vi ihop"?

Han kommer fortfarande vara sugen på den andra tjejen. Han kommer fortfarande vara svartsjuk.

Att han spelar ångerfull är inget annat än teater för att försäkra sig om att du fortfarande är tillgänglig för sex.

Han skiter i dig fullständigt.

• Anonym (Ditt val)

Du gör ditt eget val och du bestämmer över ditt liv.
    Vill du fortsätta ha sex med honom och någon typ av relation? Accepterar du att han även har någon annan? Vill du vara honom trogen men han är fri att ha sex med någon annan? Vill du bli bortvald när han väljer en annan, tillfälligt eller för ett fast förhållande?
    Du kan själv fortsätta rada upp liknande frågor som är relevanta för dig.
    Och sedan gör du ditt val.

• Anonym (förvirrad)
    Fjäril kär skrev 2019-01-30 11:40:00 följande:

Exakt vad skulle förändras med orden "nu är vi ihop"?

Han kommer fortfarande vara sugen på den andra tjejen. Han kommer fortfarande vara svartsjuk.

Att han spelar ångerfull är inget annat än teater för att försäkra sig om att du fortfarande är tillgänglig för sex.

Han skiter i dig fullständigt.

Det är lite så jag känner men han är isf väldigt duktig för han bedyrar mig sin kärlek och är ganska romantisk och som sagt en sexgud.

Men jag kan ju inte lita på honom. Okej om jag också då fick intressera mig för andra men det får jag inte, han blir svartsjuk och vill inte att jag träffar de som han anser vara hot. Om vi blev ett par officiellt så skulle han inte låta mig träffa vissa.

Men varför har jag stannat kvar? Så fort jag är på väg därifrån så gör han allt för att jag ska komma tillbaka och han vet hur han ska göra. Jag älskar sex så vi passar ihop men han är mer sugen än jag och det har hänt att jag nekat honom sex speciellt efter han ljugit eller gjort nå tok, då blir han ännu mer på och säger det att när jag nekar så vill han bara mer.
  • Fjäril kär
    Anonym (förvirrad) skrev 2019-01-30 12:01:37 följande:

Det är lite så jag känner men han är isf väldigt duktig för han bedyrar mig sin kärlek och är ganska romantisk och som sagt en sexgud.

Men jag kan ju inte lita på honom. Okej om jag också då fick intressera mig för andra men det får jag inte, han blir svartsjuk och vill inte att jag träffar de som han anser vara hot. Om vi blev ett par officiellt så skulle han inte låta mig träffa vissa.

Men varför har jag stannat kvar? Så fort jag är på väg därifrån så gör han allt för att jag ska komma tillbaka och han vet hur han ska göra. Jag älskar sex så vi passar ihop men han är mer sugen än jag och det har hänt att jag nekat honom sex speciellt efter han ljugit eller gjort nå tok, då blir han ännu mer på och säger det att när jag nekar så vill han bara mer.

Sexet är det enda ni har gemensamt. Helt ärligt.

På riktigt alltså, vill du verkligen ha en kille med detta arsliga beteende? Vad har han som ingen annan har? Sex är allt du får.
  • tankfull

Om du skulle stanna i en sexuell relation med honom så finns risken för att han utsätter dig för könssjukdomar - förutom all känslomässig smärta. Du är värd mycket, mycket mer än så.

• Anonym (förvirrad)
    Fjäril kär skrev 2019-01-30 12:10:05 följande:

Sexet är det enda ni har gemensamt. Helt ärligt.

På riktigt alltså, vill du verkligen ha en kille med detta arsliga beteende? Vad har han som ingen annan har? Sex är allt du får.

Nej självklart vi ju annat gemensamt också. Som par så skulle vi nog ändå passa bra om man bortser från allt dumt. Han har inte haft någon sexuell relation med någon annan förutom en som var precis i början när vi träffades. Vi umgås en hel del. Men hans suktande efter andra tjejers bekräftelse är ett problem och han är medveten om det själv och han vet inte varför. Jag uppskattade nu att han denna gången iaf var ärlig om det men jag fick ju lite dra det ur honom. Han vet inte varför säger han, han säger att han vill ha mig och att jag bara ska vara hans men ändå har han en sexuell drivkraft till tex just denna tjej. Han menar att han skulle vilja träffa henne för att se om den sexuella lusten stämmer även när han träffar henne. Men sen då? Om den stämmer, ligger han med henne då? Om den inte stämmer, hur lång tid tar det innan detta uppstår igen.

Nej jag kan inte gå in i en seriös relation med honom men jag har ju känslor för honom och just den biten, som inte är den enda men den starkaste, att vi har så bra sex gör det svårt. Hur ska jag kunns bryta helt? Det är jättesvårt. Jag skriver här för att kanske helt enkelt få sanningen uppkörd rätt i ansiktet så jag kanske kan inse för innerst inne vet jag nog ändå att det inte kommer vara han och jag. Så jo egentligen har du ju rätt i det du säger, att det egentligen bara är sexet vi har just nu .
Svar på tråden Är det han eller jag som är dummast?