• K Kalle

    Godast kakan med choklad!?

    Jag älskar choklad, mest mörk men även ljus. Nästa vecka ska vi ha gäster och jag vill bjuda på något riktigt chokladigt. Det blir några andra kakor och bullar också.

  • Svar på tråden Godast kakan med choklad!?
  • Aamon

    När jag är riktigt chokladsugen brukar jag göra en egenkomponerad schweizernötstårta aom består av dubbel kladdkaka i botten, ett tjockt lager chokladsmörkräm och schweizernötsgrädde på toppen. För utseendet brukar jag hyvla vit choklad på toppen och ev servera med lite bär.

  • K Kalle
    Aamon skrev 2019-01-30 14:29:19 följande:

    När jag är riktigt chokladsugen brukar jag göra en egenkomponerad schweizernötstårta aom består av dubbel kladdkaka i botten, ett tjockt lager chokladsmörkräm och schweizernötsgrädde på toppen. För utseendet brukar jag hyvla vit choklad på toppen och ev servera med lite bär.


    Dubbel kladdkaka? Har du något emellan eller är det bara två bottnar på varandra? Låter supersmarrigt hur som.
  • Aamon
    K Kalle skrev 2019-01-30 14:31:26 följande:

    Dubbel kladdkaka? Har du något emellan eller är det bara två bottnar på varandra? Låter supersmarrigt hur som.


    Nej alltså jag gör dubbel sats så kakan blir hög och lös. Brukar göra den en dag innan för att få den perfekt lös så den inte bara rinner iväg
Svar på tråden Godast kakan med choklad!?