Behålla eller inte? Med min situation
Hej! Jag och min pojkvän har varit tillsammans i ett år och nu är jag tidigt gravid. Till historien hör till att jag för exakt ett år sedan gjorde en abort när jag blev gravid med honom (då hade jag inga tvivel eftersom att vi bara hade känt varandra några månader). Vi har ett jättefint förhållande och jag tvivlar inte på att han hade blivit den bästa pappan, men han vill absolut inte behålla barnet..
Han har ett välbetalt jobb och är 29 år men problemet är att han arbetar 80 timmar i veckan. Så hans argument är att han vill kunna vara en närvarande pappa som kan gå hem från jobbet när han vill och han har 2 år kvar av den här arbetssituationen. Detta skulle alltså ?förstöra hans karriär?. Han vill detta med mig, men ber mig vänta två år och jag försöker säga till honom att det inte ens är säkert att jag kan bli gravid om två år?
Innan jag berättade för honom var min magkänsla: jag kommer absolut inte göra abort igen. Nu är jag jätteosäker för jag vill inte förstöra vår fina relation.. Kanske ska jag vänta tills vi båda är redo..
Vi bor inte tillsammans och jag säger att det lätt går att ordna genom att exempelvis hyra en lägenhet men det skulle han inte gå med på.. Han vill inte flytta förrän han har råd att köpa en större lägenhet på Östermalm.
VAD SKA JAG GÖRA? Älskar ju honom