Funderingar kring graviditetssymptom 40+
Hej alla och vill särskilt gärna höra från andra som planerar barn eller är gravida och är äldre (jag fyller snart 40)
Jag är en singeltjej som snart ska påbörja processen att skaffa barn själv genom IVF. Har gjort nödvändiga tester och allt ser bra ut förutom min ålder då
Nu har jag dock lite funderingar kring graviditetssymtom Jag är inte jättehemma i allt kring graviditet och ägglossning och allt sånt (än iaf :D)
Försöker ha lite koll på ägglossning eftersom det känns skönt att veta att den fungerar som den ska. Min menscykel är regelbunden och 28/29 dagar. Jag hade ÄL (enligt test just den dagen) 24 januari och även sex med mitt ex den dagen och dagen efter. Vi använde inte skydd men däremot avbrutet samlag. Jag tror inte att jag har särskilt lätt att bli gravid eftersom vi använt den metoden när vi var tillsammans och inget hände då. Jag har inte varit gravid vad jag vet sedan jag var typ 23.
Nu till det jag funderar över och gärna vill höra lite från er om.
Från äl+3 har jag börjat känna lite småkonstiga saker.
Har liksom typ mensvärk och lite stickningar i det området samt obehag i ländryggen.. Har varit lite småillamående/haft några sura uppstötningar och även huvudvärk och jättetrött. Illamåendet är inte så farligt men mensvärken är påtaglig. Jag tänker att det är osannolikt att jag är gravid, men vad är det då med denna mensvärk/molvärk?? Idag är jag på ÄL+6 och min mens ska komma 9 februari (alltså om 9 dagar) Det spänner och molar som tusan idag. Mensvärk 9 dagar innan och sen flera dagar tillbaka??
Kan man ens känna av symptom så tidigt? Är jag inbillningssjuk bara
Någon som har liknande erfarenheter?
Varma hälsningar Anna