• Pappasflicka

Erfarenhet av Mamamia?

Är det någon som har erfarenhet av Mamamia i Stockholm? Vi har bokat tid för ultraljud där nu och undrar om det är värt 600 kronor?Alltså hur mycket får man se, hur länge är man där osv. Kostar ju lite men jag tycker det verkar spännande och vi får inget mer ultraljud här i vårat landsting.

• Svar på tråden Erfarenhet av Mamamia?
  • Uskus

Går på mamamia men har inte gjort ul där. Trivs bra men tyvärr har ja ju inte koll på ul...

• Santisen

Jag har inga privata erfarenheter,men har hört från en att h*n absolut inte rekommenderar mamamia.
    De har sett fel kön,tagit fel på vikt och graviditetslängd...flera veckor dessutom.
    Har du kollat me sibyllkliniken 260kr och dr Kulas 500kr?
    Man får videoband på båda ställena om jag har fattat det rätt.

• Erica Andreas

Hej !
    Jag går på mödravården på Mamamia, har inte gjort ngt extra köns UL men jag kan verkligen tala varmt om själva "Mamamia" , alla är trevliga och de tar sig alltid tid med en ! Har aldrig känt mig stressad eller ofärdig när vi gått därifrån.
    De har jättebra utrustning på Karlavägen där vi går.. har gjort vanliga UL där ! Man får kort och video inspelat.
    *mysiga lokaler - absolut ingen sjukhusstämning*
    *lycka till* // Erica

• Erica Andreas

Santisen ... det lät inte bra !
    När vi väntade Tindra såg dom att hon skulle vara -19% ( vägde 2600 g v 40+3 )
    Så för oss stämde det bra !

• vår andra

Varför inte gå mittemot och betala 260 på Sibyllekliniken?
    Har jättedåliga erfarenheter tyvärr av Mama Mia

Vår andra
  • Pigge2

Jag har gjort köns-ul på mama mia och det var värt 600 kr tycker jag. Man såg väldigt bra på deras skärm och de gjorde tillväxt-Ul också. Så vi fick veta bebbens kön och vikt osv.

• Pappasflicka

Vi bokade tid idag och fick komma på söndag vilket passar jättebra då vi är där över helgen bara och bor långt ifrån stockholm annars. Priset skiljer ju en hel del tydligen men också åsikterna verkar det som!

• Santisen

Jag hade inte valt mamamia efter det jag hörde.
    Det verkar för osäkert och dessutom så är de ju dyrast
    Har ni provat o ringt sibyllekliniken eller dr Kulas?

• Erica Andreas

Ring och hör med mamamia också vad det är som "ingår" och kanske rent av fråga varför det skiljer sig så mkt i pris ! ?

Jag har varit på 4 st UL där nu och har varit nöjd med alla... men det var ju andra som inte var nöjda ...

• Pappasflicka

Sibyllekliniken har långa väntetider men säkert ingen större skillnad annars. Vet inte om dom tar helgbesök heller. Jag orkar inte ringa runt mer utan får väl ta detta då det passade så bra i helgen. Hoppas att det känns positivt!

• Angel80

Jag går på mamamia och har bara positiva erfarenheter därifrån. Gjorde UL för en vecka sedan där och tyckte att undersökningen var jättebra, hon förklarade hela tiden vad hon gjorde, vad hon kollade och vad man mätte osv.. Fick runt 10 minuter inspelat på VHS med tydliga och bra bilder på bebisen.

• Pappasflicka

Dom har CD- inspelning också, va? Tar man med skiva då?

• L J K

Vi har gjort UL på MammaMia jag tyckte det verkade jätte bra, 600:- va det värt fick videoband + en bild på tjejen sen får vi se om ett par veckor om hon såg rätt kön!!!

• Angel80

Det är bara den på söder som har dvd-inspelning som jag har förstått det, på karlavägen kör de bara vhs som jag förstått, tror att det står något om det på hemsidan, kolla www.mamamia.se

• Kenzie

Jag gjorde könsUL på Mamamia och vi blev väldigt trevligt bemötta. Barnmorskan gick noga igenom hela bäbisen och visade mycket mer ingående än vad de gjorde på rutinUL. Hon berättade hela tiden vad det var man såg och zoomade tydligt in könet från olika vinklar. Vi fick med oss videoband och en jättebra bild på bebben.

• kaiija

Är det inte utbildade gynläkare och bm på alla sådanna kliniker!?tycker det låter konstigt om vissa ställen skulle kunna vara så inkompetenta.har själv inga erfarenheter ifrån sthlms privatkliniker men men..

Svar på tråden Erfarenhet av Mamamia?